دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه به پلیس راه استان دستور داد تا مانع از خروج هرگونه محموله کاه و کلش از استان شود.
کد خبر: ۸۷۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ 07 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازروابط عمومی دادسرا کرمانشاه ،شهرام کرمی با اشاره به مشکلات اخیر عشایر استان در تامین علوفه دام هایشان، اظهار کرد: طبق گزارشات واصله در یکی دو ماه اخیر تعدادی افراد غیربومی و سودجو از استان‌های دیگر با استفاده از دستگاه‌های مخصوص و اداوات پیشرفته، "پس چر" مزارع کشاورزی استان را در سطحی گسترده و با قیمت‌های نامتعارف خریداری، برداشت و ضمن بسته بندی از استان خارج می‌کنند.

کرمی بابیان اینکه این مسئله باعث شده تا عشایر و دامداران استان برای تعلیف دام هایشان با مشکل مواجه شوند، تصریح کرد: کمبود علوفه جهت پرورش دام، کاهش تولیدات دامی، افزایش قیمت این محصولات و در نهایت نارضایتی قشر تولید کننده و زحمت کش عشایر و دامدار از جمله تبعات متفی خروج گسترده کاه و کلش از استان است.

دادستان کرمانشاه متذکر شد: باتوجه به اینکه کرمانشاه از قطب‌های اصلی کشاورزی و دامپروری کشور محسوب می‌شود، ادامه این روند می‌تواند به این جایگاه ضربه وارد کند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر شیوع بیماری کرونا و گرفتاری کشورها در بحران امنیت غذایی باعث شده تا احتمال قاچاق کاه و کلش استان از طریق دلالان و افراد سودجو به کشورهای همسایه بالا برود.

کرمی در ادامه از اتخاذ تصمیماتی برای جلوگیری از چنین مشکلاتی خبر داد و اعلام کرد: باتوجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست قوه قضائیه، حمایت از عشایر را در دستور کار قرار داده و برای نجات آنها از این بحران دستورالعمل هایی صادر کرده ایم.

وی یادآورشد: از فرماندهی پلیس راه و نیروی انتظامی استان خواسته ایم تا از خروج هرگونه محموله کاه و کلش به خارج از استان ممانعت به عمل آورند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار