خلیل حیدری در گفتگو با تابناک:
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از بازگشایی مرز سومار به صورت دوروز در هفته خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 07 July 2020

خلیل حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن بیان اینکه با اعلام طرف عراقی از هفته آینده مرز سومار به صورت دو روز در هفته بازگشایی خواهد شد ابراز داشت: هم‌اکنون مرزهای شیخ صله، شوشمی و پرویزخان طبق روال گذشته به صورت مستمر فعال بوده و صادرات با شدت بیشتری در حال انجام است. درصورت وجود محموله وارداتی نیز تشریفات گمرکی آن انجام می شود.

 مدیرکل گمرکات استان ضمن اشاره به اینکه انجام تشریفات گمرکی محموله های وارداتی نیازمند استعلام و دریافت مجوز از سایر سازمان های مربوطه است تصریح کرد: تشریفات گمرکی کالاهای وارداتی پس از اخذ مجوز به سرعت و کالاهای صادراتی در ۹۹ درصد موارد کمتر از ۲ ساعت انجام می شود. لازم به ذکر است که تمامی تشریفات گمرکی درسراسر کشور به صورت سامانه ای صورت می گیرد.

 وی در ادامه افزود: زمان بری تشریفات گمرکی نیز با درنظر گرفتن معیارهای خود در سه لاین سبز، زرد و قرمز انجام می شود به نحویکه کالاهای لاین سبز حداکثر تسهیلات را دریافت می کنند؛ قابل بیان است که قرارگرفتن کالاهای سبز نه تنها به نوع کالا بلکه به کامل بودن اسناد و مدارک بستگی دارد. به طور مثال مواد اولیه در لایک کالاهای سبز و کالاهای مصرفی دارای حساسیت بالا در لاین قرمز قرار می گیرند.

حیدری در پایان با بیان اینکه برخی کالاها نیازمند ارسال نمونه به آزمایشگاه دارند گفت: درخواست مجوز از سایر سازمان ها و دریافت جواب آزمایش برخی کالاها سبب تاخیر در ورود یا خروج محموله از مرز ها می شود. لازم به ذکر است که قابل اعتماد بودن صاحب محموله نیز در زمان ترخیص تاثیر گذار است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار