استاندار کرمانشاه گفت: اگر آتش سوزی بوزین و مره‌خیل به‌خوبی مدیریت نمی‌شد، فاجعه ای بسیار بزرگتر رخ می‌داد و این آتش سوزی هنوز ادامه داشت.
کد خبر: ۸۷۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 07 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،هوشنگ بازوند در نشست ستاد بحران استان کرمانشاه که امروز(17 تیر) برگزارشد، بااشاره به آتش سوزی اخیر منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل در استان، اظهارکرد: اقداماتی که برای مدیریت این بحران در منطقه انجام گرفت، فوق العاده بود.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه این آتش سوزی وسیع در منطقه ای صعب العبور اتفاق افتاد، خاموش کردن آن کاری بزرگ بود که با همکاری همه انجام شد.

استاندار کرمانشاه بااشاره به هماهنگی و همدلی بوجود آمده در استان برای اطفای این آتش سوزی، اعلام کرد: دستگاه‌های ذیربط، نیروهای نظامی، بسیج و بویژه نیروهای مردمی برای اطفای آتش سوزی پای کار آمدند و اگر این همکاری و همراهی نبود، قطعا فاجعه بسیار بزرگی رخ می‌داد و آتش سوزی هنوز ادامه داشت و تا پاوه هم می‌رسید.

وی در پاسخ به برخی صحبت‌ها درخصوص کمبود امکانات برای اطفای حریق هم گفت: از زمانی که این حادثه رخ داد، بحث‌هایی پیش آمد که چرا برای اطفای حریق از بالگرد استفاده نمی‌شود، درحالی که همان ساعات اولیه این تقاضا انجام شده بود، اما موانعی برای استفاده از بالگرد داشتیم.

بازوند تاکید کرد: وسعت دود ناشی از آتش سوزی و مرزی بودن و شرایط سختی که حاکم شده بود، باعث شد تا به این جمع بندی برسیم که امکان استفاده از بالگرد برای اطفای حریق وجود ندارد.

وی در ادامه به فوت چهار نفر در جریان اطفای حریق بوزین و مره‌خیل هم اشاره کرد و گفت: این چهار نفر عاشقان طبیعت و محیط زیست بودند که تاریخ اورامانات تا همیشه به نیکی از آنها یاد می‌کند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: برای گرامیداشت یاد این جانباختگان در نظر داریم تا نمادی از یادبود آنها را در پاسگاه نزدیک به منطقه وقوع آتش‌سوزی نصب کنیم.

وی از تلاش برای برقرای بیمه بی‌نام برای این جانباختگان خبرداد و گفت: همچنین پیگیری می‌کنیم تا خانواده های این افراد بتوانند مستمری بگیرند.

در این نشست استاندار کرمانشاه از مدیران کل محیط زیست و منابع طبیعی استان درخصوص وسعت آتش سوزی منطقه بوزین و مرخیل پرسش کرد که مدیرکل محیط زیست وسعت آتش سوزی را 3500 هکتار و مدیرکل منابع طبیعی آن را 800 هکتار اعلام کرد و استاندار کرمانشاه هم خواستار این شد تا بررسی دقیقی درخصوص میزان وسعت آتش سوزی انجام گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار