سخنرانی سید حسن نصرالله درباره آخرین تحولات سیاسی جهان و منطقه آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰ 07 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: سخنرانی «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله لبنان، درباره آخرین تحولات سیاسی منطقه و جهان لحظاتی پیش آغاز شد.

وی در آغاز سخنرانی خود گفت: در آستانه سالروز جنگ تموز، پیروزی‌ها و شکست طرح آمریکایی در منطقه از دروازه لبنان را یادآور می‌شویم.

نصرالله با اشاره به وضعیت اقتصادی حال حاضر لبنانف تاکید کرد: شرایط کنونی و اوضاع نامساعد اقتصادی و معیشتی مردم لبنان، اخلاص و تلاش عمومی را می‌طلبد

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه افزود: توجه به شرق به مفهوم قطع ارتباط با جهان از جمله غرب و آمریکا نیست؛ البته رژیم اشغالگر صهیونیستی استثناست.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: اینکه ایران پذیرفته است مشتقات نفتی را با لیره لبنان به ما بفروشد فداکاری بزرگی است، زیرا ایران اکنون خود نیازمند ارز است.

نصرالله با اشاره به این مطلب که الگوی اقتصادی ایران الگوی بدی نیست، گفت: این همان چیزی است که باعث شده این کشور بتواند چهل سال علی‌رغم تحریم‌های فراگیر پایداری کند. لبنان ابزار و شرایط الگوی ایران را ندارد، از این رو هیچ جای شبهه‌افکنی با هدف ایجاد تردید و هراس نیست.

دبیر کل جزب‎الله لبنان افزود: هر کشوری در جهان که آمادگی کمک به لبنان را دارد باید به سراغ آن برویم و فرصت‌جویی کنیم. عنوان مرحله کنونی اقتصاد لبنان جلوگیری از فروپاشی مالی و گرسنگی است که نحوه این جلوگیری هدفی است که باید در مورد آن فکر شود. باید تمام مسیرهای ممکنی که ما را به این هدف می رساند باز شود.

سید حسن نصرالله یادآور شد: شرایط کنونی لبنان و احتمال فروپاشی و گرسنگی خطرناکترین شرایطی است که هر کشوری ممکن است با آن روبه‌رو شود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: ما نباید ناامید شویم، همه مردم لبنان باید برای ایجاد راه حل و گشایش مسیرهای اقتصادی فعال باشند. ما باید تهدید را به فرصت تبدیل کنیم، دولت و ملت ما بر تحقق این مهم توانایی دارد. این تهدید می تواند بهانه‌ای برای برداشتن گام‌های بسیار مهم با هدف هدایت لبنان به سمت صحیح و ثبات اقتصادی باشد. دلیل اهمیت طرح سرمایه‌گذاری چین در لبنان واکنش گسترده آمریکایی‌ها به این پیشنهاد است.

نصرالله در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: توجه به عراق فرصت مهمی برای لبنان است؛ عراق کشوری بزرگ است و قابلیت های بسیاری دارد. همانطور که عراق هیئتی را به لبنان فرستاد ما نیز باید هیئتی را به آنجا بفرستیم، نه اینکه تسلیم حرف هایی شویم که از فشارهای آمریکا بر دولت عراق سخن می‌گوید.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: توجه به کشورهایی که درهای خود را به روی ما باز کرده است این پیام را برای آمریکا و دیگران دارد که لبنان گزینه‌های دیگری نیز دارد و نمی‌توان آن را براندازی کرد

وی با بیان اینکه باید با تبدیل لبنان از یک کشور مصرف کننده به تولید کننده این تهدید را به فرصت تبدیل کرد، افزود:  ایران کشوری است که تقریبا در زمینه کشاورزی و صنعت به خودکفایی رسیده و صنایع پیشرفته‌ای دارد؛ ما نمی‌گوییم که باید الگوی ایران در لبنان اجرا شود، زیرا اساسا ابزارها و عناصر مورد نیاز الگوی ایرانی را نداریم، بلکه از ایرانی‌ها می‌خواهیم تا به ما در تامین سوخت کمک کنند.

نصرالله گفت: سیاست های اقتصادی گذشته در لبنان موجب نابودی بخش کشاورزی و صنعت شده است. از شروط زندگی شرافتمندانه هر ملت این است که تولیدات کشاورزی و صنعتی قوی داشته باشد و این از بدیهیات است. مردم باید به سمت کشاورزی حرکت کنند و دولت هم باید مردم را سمت کشاورزی و صنعت هدایت کند تا جامعه ما به جامعه‌ای تولید کننده تبدیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار