اگر راه‌های مختلفی را برای بهبود وضعیت خواب خود سنجیده اید و موفق نشده اید، بهتر است برخی از نکات رژیم غذایی را رعایت کنید، شاید نتیجه دلخواه خود را بگیرید.
کد خبر: ۸۷۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵ 07 July 2020

با این خوراکی‌ها شب‌ها راحت‌تر بخوابید

به گزارش تابناک سمنان: بسیاری از افراد به دلایل مختلف، شب‌ها راحت نمی‌خوابند. این در حالی است که در مدت شیوع اولیه کرونا نیز افراد زیادی با مشکل خواب شبانه رو به رو بودند. اکنون شاید بد نباشد بدانیم که با چه خوراکی‌هایی می‌توایم خواب شبانه خود را بهبود ببخشیم.

داشتن یک خواب شبانه مناسب فقط به اتاق تاریک، بالش و پتوی نرم و دمای اتاق مناسب احتیاج ندارد. گاهی مشکلات رژیم غذایی، استرس و مواردی مشابه منجر به مشکلات و اختلالات خواب می‌شوند.

اگر راه‌های مختلفی را برای بهبود وضعیت خواب خود سنجیده اید و موفق نشده اید، بهتر است برخی از نکات رژیم غذایی را رعایت کنید، شاید نتیجه دلخواه خود را بگیرید.

کیوی

کیوی بیشتر پرتقال ویتامین C. دارد و قط یک یا دو کیوی متوسط می‌توانند به شما کمک کنند شب‌ها سریعتر و طولانی‌تر به خواب بروید. این میوه‌ها سرشار از سروتونین و آنتی اکسیدان هستند. هر دو این مواد شیمیایی به بهبود کیفیت خواب شما کمک می‌کنند.

 

بادام

بادام مقدار زیادی ملاتونین دارد، هورمونی که چرخه خواب شما را تنظیم می‌کند. مصرف فقط ۳۳ گرم بادام به شما مقدار کافی منیزیم و کلسیم برای آرامش عضلات در حالی که شما در خواب هستید را ارائه می‌دهد.

ماهی چرب

ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون، ساردین و تن به دلیل داشتن اسید‌های چرب امگا ۳ که تنظیم کننده هورمون خواب هستند، به شما کمک می‌کنند بهتر بخوابید. آن‌ها همچنین حاوی "ویتامین آفتاب" یعنی ویتامین D. هستند که به بهبود خواب کمک می‌کنند.

بابونه

چای‌های گیاهی به طور کلی اثرات آرام بخش بر روی افراد دارند. به ویژه چای بابونه به عنوان یک آرام بخش آرام و تحریک کننده خواب شناخته می‌شود. اثرات بسیار آرامش بخش آن ناشی از یک ماده شیمیایی به نام apigenin است که باعث کاهش اضطراب می‌شود و شما را بسیار خواب آلود می‌کند.

انجیر

انجیر با منیزیم خواب آور شناخته می‌شود. این میوه فیبر فراوانی دارد و حتی می‌تواند یبوستی را که شاید مانع از خواب شبانه شما می‌شود کنترل کند.

بوقلمون

بوقلمون به دلیل داشتن ماده مغذی به نام تریپتوفان، یک اسید آمینه دارد که باعث خواب آلودگی شما می‌شود. اسید‌های آمینه بلوک‌های ساختاری پروتئین عضله سازی هستند.

موز

مطمئناً موز‌ها قند زیادی دارند. با این حال، آن‌ها همچنین دارای مواد مغذی مفیدی مانند منیزیم، پتاسیم و ویتامین B ۶ هستند که همگی با هم کار می‌کنند تا شما را سریع‌تر به خواب ببرند.

پسته

حدود ۳۰ گرم پسته چیزی است که برای کمک به خوابیدن به شما کمک می‌کند. مانند موز، آجیل‌ها حاوی مواد مغذی از جمله پروتئین، ویتامین B ۶ و منیزیم هستند که همگی به کیفیت بهتر خواب کمک می‌کنند.

 

منبع: انتخاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار