نماینده بویراحمد ، دنا و مارگون : یک اصلاحیه در ضریب جذب حقوق اعضای هیئت علمی در چند ماه قبل صورت گرفت که اصلا عادلانه نبوده است .
کد خبر: ۸۷۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 08 July 2020
نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از مطالبات اعضای هیئت علمی را همسان سازی حقوق در دو وزارتخانه عنوان کرد و گفت: امیدوارم افزایش 50 درصد حقوق و مزایا کارمندان آموزش عالی کشور به جد پیگیری و تعیین تکلیف شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهدی روشنفکر در نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با وزیر علوم اظهار داشت: کارمندان آموزش عالی کشور مدت 5 ماه بوده به صورت مستمر پیگیر مطالبه مشترک خود مبنی بر افزایش 50 درصد حقوق و مزایا (همتراز با کارمندان وزارت بهداشت) هستند که بررسی‌ها نشان می‌دهد وزارت علوم طی مصوبه مورخ سوم اسفندماه 98 هیئت امنا، تنها 15 درصد این افزایش را اعمال کرده است که انتظار می‌رود این مهم به صورت ویژه در دستور کار وزیر قرار گیرد.
نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون  در مجلس شورای اسلامی خواستار تشریح دلایل عدم تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی شاغل در پست‌های بلاتصدی شد و افزود: ضروری است مجموعه وزارت علوم از کارمندان در هیئت‌ها و شوراهای تصمیم گیری و تصمیم سازی در آموزش عالی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری استفاده کند.
روشنفکر برنامه‌ریزی و تلاش مجموعه وزارت علوم در شرایط کرونایی چند ماه اخیر را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: موضوع آموزش مجازی که الان به ناچار تحت شرایط ویروس کرونا در دانشگاه‌ها شروع شده تجربه خوبی بود که البته ارزان به‌دست نیامد که این تجربه می‌تواند حتی بعد از عادی شدن شرایط در برخی دروس و آموزش‌های خاص مورد استفاده قرار گیرد.
وی بیان کرد: یک اصلاحیه در ضریب جذب حقوق اعضای هیئت علمی در چند ماه قبل صورت گرفت که اصلا عادلانه نبوده است و ما وضعیت دانشگاه‌های شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک و دانشگاه‌های مرزی را مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که این موضوع اصلاح ضریب جذب یک نارضایتی بزرگی در دانشگاه های شهرهای کوچک و که در استان‌های محروم داشته که انتظار می‌رود این موضوع را دوباره پیگیری کنید برای اینکه این اصلاحیه به شیوه عادلانه انجام شود.
نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از مطالبات اعضای هیئت علمی را همسان سازی حقوق در دو وزارتخانه عنوان کرد و افزود: امیدوارم افزایش 50 درصد حقوق و مزایا کارمندان آموزش عالی کشور به جد پیگیری و تعیین تکلیف شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سی سخت
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
جناب دکترروشنفکرفکری هم به حال کارمندان نگون بخت سازمان بهزیستی استانمان بکنیدکه درکمال ناباوری کمتراز۲۰درصداز۵۰درصداعمال شدوتوقع داشتندکه یک نهادحمایتی با کارطاقت فرسا مثل مالیات وگمرک وتامین اجتماعی دروکنه...فقط شما میتوانیداحقاق حق بکنیدوامیدی به مسوولان بی خیال واین سازمان فلاکت زده نیست...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار