رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش ۱۲ برابری فوتی‌های کرونا در استان در تیرماه امسال نسبت به اسفند سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 08 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا؛دکتر محمودرضا مرادی در نشست با ائمه جمعه استان، با اشاره به افزایش فوتی های کرونا در استان گفت: میانگین موارد فوت بر اثر کووید ۱۹ در کرمانشاه در تیرماه امسال نسبت به اسفند سال گذشته ۱۲ برابر شده است.

مرادی تصریح کرد: در اسفندماه هر دو روز یک نفر فوتی کرونا داشتیم که متاسفانه این تعداد به روزانه شش فوتی در تیرماه رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: میانگین موارد بستری مبتلا به کرونا نیز در تیر ماه‌ نسبت به اسفند 4.3 برابر شده است.

وی افزود: در اسفند ماه روزانه ۳۲ مورد بستری مبتلا به کرونا داشتیم که این تعداد در تیرماه به روزانه ۱۰۹ نفر رسیده است.

مرادی تصریح کرد: از ابتدای تیرماه تاکنون ۱۶۳۱ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری شده‌اند و تعداد فوتی‌های قطعی در اثر ابتلا به کرونا به ۱۰۲ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: هم اکنون تعداد موارد بستری مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان به ۴۱۷ نفر رسیده که ازاین تعداد ۳۶ نفر اینتوبه هستند.

مرادی در ادامه با تقدیر از حمایت و همراهی مجموعه مسولین استان بخصوص ائمه جمعه از برنامه های بهداشتی گفت: برگزاری نمازجمعه حتی در دوران جنگ تحمیلی نیز در مناطق جنگ زده تعطیل نشد، اما بخاطر رعایت جان مردم و اجرای پروتکل های بهدشتی مدتی است که متوقف مانده است.

وی افزود: تمامی استان در مواجهه با کووید ۱۹ یاور دانشگاه و بخش بهداشت و درمان بودند که در این میان نقش ائمه جمعه تمامی شهرستانهای استان ستودنی است.

مرادی در ادامه با ابراز نگرانی از تشدید کرونا در پاییز پیش رو گفت: بیش از هرچیز نگران وضعیت استان در فصل پاییز هستیم که کویید۱۹ و آنفلوآنزای فصلی با هم شیوع پیدا کند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای مواجهه با این بحران فشار بسیار سنگین مالی و نیروی انسانی را تحمل می کند، بگونه‌ای که علی رغم جان فشانی همکاران، کارانه پزشکان بیش از یک سال و پرستاران حدود ۹ماه است که معوق مانده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار