به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز(چهارشنبه) در دیدار معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از تلاش‌های ارزنده رسانه ملی و استانی در راستای مقابله با کرونا افزود: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی های گسترده صدا و سیما نقش موثری در پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا و نیز تقویت همراهی های مردم داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت، استان گیلان در رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی و مراقبتی، پیشرو محسوب شده که فرهنگ و فهم بالای مردم و پیشینه غنی آنان ، بسیار کمک کننده بود.
 
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مردم به ضرورت فراگیری آموزش های دیجیتال بیش از گذشته پی بردند، گفت: برای استمرار این فعالیت‌ها، لازم است زیرساخت‌ها، تقویت و پوشش حداکثری برنامه های مدنظر ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا مدنظر باشد.
 
وی رتبه هشتم گیلان در حوزه زیرساخت‌های صدا و سیما را قابل ارتقاء و جزو انتظارات مردم عنوان و تصریح کرد: استان گیلان به واسطه اینکه جزء اولین ها بوده، باید در این حوزه نیز برتر باشد.
 
استاندار گیلان به وجود برخی کاستی ها در نقاط مرزی برای دریافت سیگنال شبکه های صدا و سیما اشاره و خاطرنشان کرد: اعتماد مردم کشور و استان‌مان به رسانه ملی ، یک دستاورد ارزشمند و سرمایه اجتماعی بزرگ است که باید حفظ شود.
دکتر زارع یکی از دستاوردهای نظام و دولت را تقویت شرکت‌های دانش بنیان ذکر و ابراز امیدواری کرد با بهره‌گیری از ظرفیت این شرکت‌ها بیش از گذشته شاهد ارتقاء زیرساخت‌های صدا و سیما باشیم.
 
در این دیدار معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز وجود همدلی و انسجام در استان و تلاش های صورت گرفته در ایام کرونا با هدایت استاندار گیلان را قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: زیرساخت‌های استان گیلان در حوزه صدا و سیما در وضعیت خوبی قرار دارد اما به دنبال شرایط ایده آل هستیم.
 
رضا علیدادی با اشاره به اینکه گیلان در بستر دیجیتال جزو استان های پیشروست، افزود: باتوجه به سطح بالای فرهنگ این خطه ، پوشش حداکثری رسانه ای یک الزام است و تمام اهتمام خود را در کمک به توسعه و پیشرفت این استان بکار می گیریم. 
 
در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری مشترک استانداری گیلان و معاونت توسعه‌ و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما در راستای توسعه و به روز رسانی زیرساخت‌های فنی صدا و سیما و تکمیل پوشش دیجیتال شبکه‌های تلویزیونی و اف ام در سطح استان گیلان به امضای دکتر ارسلان زارع و رضا علیدادی رسید و مبادله شد.