کد خبر: ۸۷۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲ 09 July 2020


زارع با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی گیلان، باید پیشنهادهای اجرایی در مورد موضوع تعهد ارزی بازرگانان را به دبیرخانه شورا ارائه کند، گفت: فعالان اقتصادی حوزه صادرات نیز باید ارزی که دولت به آنها سپرده را برگردانند.

 

 

تابناک/به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» عصر امروز (چهارشنبه، ۱۸ تیر) در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: در سالی که با درایت رهبر معظم انقلاب با عنوان جهش تولید نام‌گذاری شده، تمام نگاه‌ها به سمت بخش‌خصوصی، تجار، بازرگانان، کارآفرینان و تولید کنندگان است.

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه دولت به تنهایی و بدون کمک بخش خصوصی قادر به ایجاد چرخه کامل در موضوع جهش تولید نیست، افزود: با وجود دشواری‌ها در سال گذشته، ۵۸۰ میلیون دلار صادرات از استان انجام شد و برای سال جاری نیز  ۶۰۰ میلیون دلار صادرات هدف‌گذاری شده است.

 

وی موقعیت جغرافیایی گیلان، برخورداری از دریا، مرزهای زمینی، ریلی و دریایی با کشورهای همسایه و بهره مندی از سه بندر کاسپین، منطقه آزاد انزلی و بندر آستارا را از ظرفیت‌های استان عنوان و بیان کرد: انتظار دارم بخش خصوصی از موقعیت ویژه‌ استان در توسعه صادرات دریامحور فعالانه عمل کند.

 

زارع به اعتبار بازرگانان باسابقه گیلان نزد کشورهای همسایه اشاره کرد و آن را سرمایه‌ای ارزشمند خواند و خاطرنشان کرد: افزایش تولید با حمایت و پشتوانه دولت، اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و نیز استفاده حداکثری از تسهیلات بانکی امری مهم است که باید با جدیت دنبال شود.

 

استاندار گیلان با اشاره به حمایت‌های دولت تدبیر و امید از صنعت چای داخلی، تاکید کرد: به سبب حمایت‌های دولت از این محصول شاهد احیا باغ‌های متروکه چای و افزایش سود این محصول برای چایکاران بوده‌ایم و انتظار دارم با تقویت صندوق حمایت از توسعه صنعت چای، وابستگی این محصول به دولت کمتر شود.

 

وی به محصول برنج و تولید آن در گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این بخش هم حمایت‌های خوبی صورت گرفته و نظارت‌هایی که دولت در خصوص این محصول داشته، نتایج مثبتی را به همراه داشت.

 

زارع از فعالان اقتصادی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست که ایده و پیشنهادات توسعه محور خود را به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ارائه دهند تا نتایج تصمیم گیری‌ها مبنایی برای عملکرد در سطح کلان باشد.

 

نماینده عالی دولت در گیلان به اتاق بازرگانی استان نیز تاکید کرد که پیشنهادهای اجرایی در مورد موضوع تعهد ارزی بازرگانان را به دبیرخانه شورا ارائه کند و گفت: فعالان اقتصادی حوزه صادرات نیز باید ارزی که دولت به آنها سپرده را برگردانند.

 

وی بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها در جهت رفع موانع اقتصادی و کمک به توسعه کشور تاکید و خاطرنشان کرد: تقویت میز دبیرخانه اتحادیه اوراسیا که در استان گیلان است، باید بیشتر مورد توجه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار