معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از راه اندازی اولین اقامتگاه سنتی کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹ 09 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علی صابر ، بااشاره به راه اندازی اقامتگاه سنتی کرمانشاه، اظهارکرد: این اقامتگاه در خانه تاریخی یزدی و در محله قدیمی فیض آباد کرمانشاه راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: این اقامتگاه شامل هشت سوئیت برای اقامت گردشگران با ظرفیت 40 نفر، رستوران و دمنوش خانه است که توسط مالک این بنای تاریخی راه اندازی شده است.

معاون گردشگری استان در خصوص میزان اعتبار صرف شده برای راه اندازی این اقامتگاه سنتی هم گفت: مالک بنا برای انجام برخی اقدامات مرمتی در این بنای بسیار ارزشمند حدود 10 میلیارد ریال هزینه کرده و حدود هشت میلیارد ریال هم تسهیلات گرفته است.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه این اقامتگاه سنتی در داخل بافت تاریخی شهر کرمانشاه و محله‌ای کم رفت و آمد واقع شده و این امکان وجود دارد که گردشگران برای پیدا کردن آن دچار سردرگمی شوند، لذا پیشنهاداتی را به مالک داده‌ایم تا با تبلیغات مناسب، بویژه در فضای مجازی برای جذب گردشگر اقداماتی داشته باشد.

صابر در ادامه به رویکرد چندسال اخیر وزارت میراث فرهنگی در احیاء، مرمت و بهره‌برداری ازخانه‌های تاریخی اشاره کرد و گفت: در تلاشیم تا با همکاری و مشارکت مالکین این خانه‌های تاریخی برای فعال کردن و بهره برداری از آنها اقدام کنیم.

وی تاکید کرد: در این راستا، پس از صدور مجوز بهره برداری از خانه یزدی به عنوان اولین اقامتگاه سنتی شهر کرمانشاه، درحال صدور مجوزهای لازم برای تبدیل دو خانه تاریخی دیگر استان به اقامتگاه سنتی هستیم.

معاون گردشگری استان باشاره به وجود چهار هزار تخت اقامتی در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیرهای استان، اظهار کرد: باتوجه به برنامه‌هایی که برای رشد گردشگری استان پس از شیوع بیماری کرونا تدارک دیده‌ایم، در نظر داریم تا تعداد مراکز اقامتی استان را در بخش های اقامتگاه‌های بوم گردی، خانه مسافرها و اقامتگاه‌های سنتی افزایش دهیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار