نماینده هرسین، صحنه و کنگاور گفت: تفاوتی نمی‌کند که انحصار در دست چه کسانی و یا چه سازمان هست؛ کانون وکلا باید مناسب با ظرفیت داوطلبان پروانه وکالت صادر کند.
کد خبر: ۸۷۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 09 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،علی رضایی  در خصوص انحصارگرایی در جامعه و مشکلات آن، اظهار داشت: بشدت با هر نوع انحصار در هر بخشی مخالف هستم و معتقدم به صورت جدی باید با این پدیده مقابله کرد.

وی افزود: اساساً انحصار فسادزاست و اساساً باید سوال پرسید چرا باید در موضوعاتی ما شاهد توزیع رانت و انحصارگرایی باشیم؛ برای مقابله با این مسئله در موضوعات اقتصادی مزایده‌ها برای مقابله با انحصار ایجاد شدند تا شاهد این پدیده در جامعه نباشیم.

نماینده مردم هرسین، صحنه و کنگاور ادامه داد: نمی‌توانیم مدام از فساد دم بزنیم اما اقدام صحیح و درستی در این باره انجام ندهیم، متاسفانه عملکرد مسئولین در این خصوص مناسب نبوده و همین امر هم باعث شد که رهبر انقلاب پس از پایان مجلس دهم به نمایندگان تذکر بدهد که آن مجلس نمره قبولی در بحث عدالت اجتماعی نگرفته است.

رضایی انحصار را عامل از بین رفتن عدالت اجتماعی دانست و عنوان داشت: امکانات و ظرفیت‌ها کشور باید به صورت مناسب بین افراد جامعه توزیع شود و نباید شاهد این موضوع باشیم که چون یکسری از افراد به برخی از مراکز و نهادها نزدیک هستند از منافع اقتصادی و اجتماعی بیشتری بهره‌مند شوند.

با انحصار در کانون وکلا مخالف هستم/ درخواست مردمی به صحن برسد پیگیری می‌کنم

این نماینده مجلس با بیان اینکه مخالف انحصارگرایی در آزمون وکالت هم هست، عنوان داشت: تفاوتی نمی‌کند که انحصار در دست چه کسانی و یا چه سازمان هست؛ کانون وکلا باید مناسب با ظرفیت داوطلبان پروانه وکالت صادر کند.

وی افزود: قطعاً اگر مطالبه و یا درخواست مردم به صحن برسد، پیگیری خواهد شد و در این خصوص با کمیسیون قضایی هم رایزنی صورت خواهد گرفت.

رضایی با اشاره به نامه و درخواست دانشجویان، اظهار داشت: در حال حاضر طرحی و یا مطالبه عمومی در این خصوص شکل نگرفته و درخواست‌ها به ما نرسیده است، حتما در این خصوص با آقای غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی صحبت خواهم کرد و اگر درخواستی به ما برسد حتما آن را در آن کمیسیون مربوطه پیگیری می‌کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار