مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: بهترین لابی من برای ماندن در اداره کل ورزش و جوانان عملکرد من است و برای باقی ماندن این سمت با کسی لابی نکرده و نخواهم کرد.
کد خبر: ۸۷۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ 09 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،صابر رحیمی در نشست خبری این اداره با جمعی از خبرنگاران ورزشی استان، اظهار داشت: برای پیگیری مطالبات جامعه ورزش استان بارها به وزارت ورزش مراجعه می‌کنیم چرا که بسیاری از مطالبات استان در حوزه ورزش نیازمند پیگیری مستمر است و این ربطی به لابی برای ماندن در مدیریت ندارد.

وی افزود: امروز با مجموعی از عملکردهای مثبت در حوزه مختلف ورزش در مقابل خبرنگاران ورزشی قرار گرفته‌ام و خوشحال هستم که عملکرد قابل دفاعی دارم و اعتقاد من بر این است عملکرد مجموعه اداره ورزش و جوانان در دو سال مدیریت من بهترین لابی برای دفاعی از عملکرد ما است.

وی با پاسخ به انتقادات صورت گرفته از مدیریت این اداره،گفت: در زمان گذشته اگر کسی عملکرد نداشت از او انتقاد نمی‌کردند اما چون خودرو ورزش استان در مسیر توسعه حرکت کرده است بسیاری به او سنگ می‌زنند و البته در برخی موارد از سنگ پرانی نیز کار آن‌ها گذشته است.

رحیمی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر پیگیری مشکلات مجموعه ورزشی «شهید قلیوند» در کنگاور و «شهید شهبازی» در اسلام آباد غرب، عنوان داشت: در سال‌های اخیر در خصوص این دو مجموعه بزرگ ورزشی اقدامات خوبی صورت گرفته است و البته سعی داشتیم با جذب اعتبارات بیشتر مجموعه شهید قلیوند را توسعه داده و سایر مشکلات آن را برطرف کنیم اما اعتبارات تخصیص داده شده، تامین نشد.

وی ادامه داد: در خصوص مجموعه ورزشی شهید شهبازی شهرستان اسلام آباد غرب نیز جلسات بسیار خوبی با مجموعه شهرداری اسلام آبادغرب، استاندار کرمانشاه و حتی مجموعه باشگاه زاگرس اسلام آباد غرب برگزار و تصمیمات خوبی در خصوص تجهیز و تکمیل این مجموعه اتخاذ شده و در آینده نزدیک شاهد تکمیل سالن سقف بلند و احداث مجموعه‌های تفریحی و رفاهی در این مجموعه خواهیم بود.

جانمایی مجموعه فوتبال ساحلی را قبول ندارم

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس در خصوص احداث مجموعه فوتبال ساحلی در دهکده المپیک، گفت: جانمایی صورت گرفته در خصوص مجموعه فوتبال ساحلی را قبول ندارم اما در زمان‌های گذشته برخی کارشناسان داخلی استان و کارشناسان فدراسیون فوتبال با همراهی مدیرکل وقت اداره ورزش و جوانان تصمیم بر احداث این مجموعه در دهکده المپیک گرفته اند.

رحیمی اضافه کرد: با توجه به صحبت‌های صورت گرفته با استاندار ورزش دوست استان، مبلغ قابل توجه‌ای جهت برطرف کردن مشکل این مجموعه در نظر گرفته شده و به زودی مشکلات این رشته ورزشی نیز برطرف خواهد شد.

در انتخابات هیات ورزشی دخالتی نداشته‌ام

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران مبنی بر دخالت در انتخابات هیات ورزشی، عنوان داشت: در انتخابات هیات ورزشی من نیز یک رای دارم و در بسیاری از مواقع رای من خلاف رای مجمع بوده است و در انتخابات هیات ورزشی هیچگاه از حدود اختیارات قانونی خود خارج نشده‌ام و اعتقاد دارم عملکرد ما کاملا قانونی بوده است و هیچ خروجی از حدود قانون صورت نگرفته است.

رحیمی بدون نام بردن از هیات خاصی ادامه داد: تمام تصمیمات و انتقادات اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نسبت به عملکرد هیات ورزشی کاملا منطبق بر مصلحت جامعه ورزش استان بوده است.

بدون سند به من اتهام می‌زنند/ غیر بومی‌ها برنده مزایده‌ها هستند

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با تشریح عملکرد این اداره در حوزه احداث زیرساخت‌های ورزشی، خاطرنشان کرد: بسیاری از منتقدان اداره کل ورزش و جوانان استان بدون سند و مدرک اداره کل را متهم به دست داشتن در قراردادهای ساخت و ساز در حوزه ورزش استان می‌کنند در حالی که کلیه قراردادهای عمرانی حوزه اداره کل ورزش و جوانان به صورت متمرکز و مزایده برگزار می‌شود و نهادهای نظارتی مربوطه بدون در نظر گرفتن کمترین جانبداری به صورت صریح و قاطع بارها و بارها این قراردادها را ارزیابی می‌کنند.

رحیمی اضافه کرد: در قراردادهای صورت گرفته در حوزه عمرانی از طرف اداره کل ورزش و جوانان بارها افراد غیربومی استان کرمانشاه با پیشنهاد مبالغ کمتری موفق به اخذ قرارداد می‌شوند و این موضوع هیچ ربطی به اداره کل ورزش و جوانان ندارد و نمی‌توان به هیچ وجه در این حوزه این اداره را متهم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با تشریح عملکرد این اداره در یک سال گذشته، گفت: هم اکنون پنج پروژه آکادمی پزشکی ورزشی استان کرمانشاه، زمین چمن نوریاب شهرستان پاوه، زمین چمن باون دره شهرستان پاوه ، 15 زمین چمن واقع در مناطق حاشیه‌ای شهرستان کرمانشاه که با همت خیر ورزش دوست استان احداث شده و آماده بهره برداری است؛ همچنین کلنگ زنی یک مکان فرهنگی ورزشی در مجموعه آقاجان در مجموع با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد تومان در حوزه ورزش استان آماده کلنگ زنی و افتتاح است.

مدیریت مالی باشگاه‌ها به اداره ورزش مربوط نیست

در حاشیه این جلسه، معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: قبول داریم که در حوزه احداث اماکن ورزشی قبل از احداث ابتدا نیاز سنجی شده و حتما در زمان احداث مکان یابی مناسب در هر رشته ورزشی انجام شود تا از احداث سالن‌های ورزشی که هم اکنون از آنها استفاده بهینه نمی‌شود جلوگیری شود.

«جلال عزیزی» ادامه داد: وظیفه اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه و هیات تابع آن تیم داری و باشگاه داری نیست و هر باشگاه ورزشی که وارد عرصه تیم داری می‌شود باید بداند که تمامی مسائل و مشکلات مالی خود را باید مدیریت کند اما هم اکنون حمایت مالی از باشگاه‌های ورزشی تبدیل به یک وظیفه از طرف مدیریت استان شده است.

عزیزی یادآور شد: توجه به مسائل مدیریت اقتصادی موضوعی است که در بسیاری از باشگاه‌ها و هیات ورزشی فراموش شده است و هیچ توجه‌ای به آن نمی‌شود و البته در سال‌های گذشته سمینارها، نشست‌ها وجلسات آموزشی بسیار زیادی در این خصوص برگزار شده است و در آینده نزدیک به صورت کاربردی‌تر و عملی‌تر در این حوزه دوره‌های آموزشی را برگزار خواهیم کرد.

این مسئول همچنین در خصوص نظارت بر ساخت و تجهیز اماکن ورزشی استان،گفت: صورت پیمانکاران هریک از پروژه‌های ورزشی استان که برنده مناقصه شده‌اند در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد تا از به وجود آمدن هرگونه شایعه در این زمینه جلوگیری شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار