کد خبر: ۸۷۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 09 July 2020
تابناک/نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر ضرورت دقت در مصرف بهینه آب تأکید کرد و گفت: جامعه به نعمت الهی آب کم‌توجه است ضمن اینکه انسان با مصرف بی‌رویه کابوس سیاه را برای خود در زندگی رقم می‌زند.
جامعه به نعمت الهی آب کم‌توجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرعامل و اعضای شورای معاونان شرکت یکپارچه آب و فاضلاب استان با قدردانی از تلاش مسؤولین و کارکنان این شرکت اظهار کرد: دوسوم کره زمین از آب مایه حیات تشکیل‌شده و خدای متعال در قرآن می‌فرماید که حیات تمام موجودات از آب است.

وی به برنامه‌های متعدد کشورهای مختلف در استفاده بهینه از آب اشاره کرد و افزود: آب مایه پاک خدادادی است اما در استفاده از آن بی‌مهر هستیم و نیاز به ساماندهی دارد.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه سدهای ساخته‌شده در کشور امیدوارکننده است، گفت: وجود سدهای ساخته‌شده نشان‌دهنده پیشرفت ایران در صنعت سدسازی است.

فلاحتی، حل مشکل مصرف بی‌رویه آب را در جامعه هدف دانست و بیان کرد: آبی که با رنج تهیه و تصفیه می‌شود نباید بیهوده هدر رود.

وی بر ضرورت دقت در مصرف بهینه آب تأکید کرد و گفت: جامعه به نعمت الهی آب کم‌توجه است ضمن اینکه انسان با مصرف بی‌رویه کابوس سیاه را برای خود در زندگی رقم می‌زند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر استفاده از دانشگاهیان در چگونه مصرف کردن آب خاطرنشان کرد: از دانشنامه‌هایی که درباره آب شرب و فاضلاب است، استفاده کنید.

فلاحتی بر لزوم استفاده از افکار و اندیشه افرادی که درباره مصرف بهینه آب‌دارند، تأکید کرد و گفت: مردم را در استفاده بهینه از آب آموزش دهید تا در مصرف آن‌همه نهایت دقت را داشته باشند.

وی، فرهنگ‌سازی و داشتن برنامه برای استفاده بهینه مصرف آب توسط خانوارها را مهم دانست و اظهار کرد: درباره تصفیه فاضلاب‌ها باید فکری شود زیرا دو رودخانه آلوده گوهررود و زرجوب برای رشت فاجعه است.

امام‌جمعه رشت، خواستار قدردانی از افراد نوآور و خلاق در شرکت آب و فاضلاب گیلان شد و افزود: توجه به بازنشستگان و خانواده‌های آن‌ها حائز اهمیت است.

فلاحتی با اشاره به تجمیع آب و فاضلاب روستایی و شهری بیان کرد: تجمیع انجام‌شده بسیار خوب است ضمن اینکه مدیریت واحد می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی با اشاره به آب‌رسانی به برخی نقاط گیلان تصریح کرد: روستاهای بسیاری داریم که سال‌ها پروژه‌های آب در آن‌ها انجام‌شده اما آب شرب ندارند بنابراین با اولویت‌بندی آب‌رسانی به این مناطق را مدنظر داشته باشید.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با ابراز رضایت از اقدام‌های انجام‌شده در عرصه آب‌رسانی در استان گفت: سدهای نیمه‌تمام پلرود، دیورش و شفارود را سریع‌تر به اتمام برسانید.

دومین تصفیه‌خانه بزرگ گیلان امسال افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز در این دیدار با اشاره به تجمیع شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان در سوم اسفندماه سال ۱۳۹۸ اظهار کرد: افزایش خدمت‌رسانی به مردم از اهداف ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در کشور مدنظر وزارت نیرو است.

سید محسن حسینی، استفاده از تأسیسات مشترک برای خدمت‌رسانی به مردم را ازجمله اهداف تجمیع شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی عنوان کرد و افزود: در شهرستان رشت، روستاهایی که در جوار خط انتقال آب قرار دارند به تصفیه‌خانه آب رشت متصل می‌شوند.

وی با اشاره به وجود ۸۳۱ هزار مشترک آب و فاضلاب گیلان در اثر یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری استان بیان کرد: اکنون یک‌میلیون و ۶۲ هزار خانوار زیرپوشش آب و فاضلاب شهری و روستایی گیلان هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان به وجود ۱۳ باب تصفیه‌خانه آب شرب در استان اشاره کرد و گفت: با ۷۲۹ حلقه چاه آب شهری و روستایی و ۵۷۵ چشمه وظیفه آب‌رسانی به مردم گیلان را به عهده‌داریم.

حسینی با بیان اینکه ۹۹.۴ درصد جمعیت شهری گیلان زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب استان هستند، خاطرنشان کرد: ۷۶ درصد جمعیت روستایی گیلان زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب استان هستند.

وی به احداث دومین تصفیه‌خانه بزرگ آب شرب گیلان اشاره کرد و گفت: امسال تصفیه‌خانه مذکور در قالب پویش الف – ب – ایران افتتاح می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار