شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان در دیدار با سخنگو وزارت امور خارجه گفت: پس از توافق برجام، اصفهان رابطه خوبی با بسیاری از شهرهای دنیا از نظر اقتصادی و سرمایه گذاری برقرار کرد.
کد خبر: ۸۷۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸ 10 July 2020

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان عنوان کرد: در این دوران نخستین هفته فرهنگی اصفهان در پاریس برگزار شد. در قالب برنامه هفته فرهنگی اصفهان ۳۸ برنامه در پاریس اجرا شد که برای شهروندان این شهر بسیار جالب بود و بازتاب قابل توجهی در رسانه‌ های این کشور داشت.
قدرت اله نوروزی در دیدار با سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به اشتیاق سرمایه گذاران برای حضور در فعالیت‌های اقتصادی اصفهان، خاطرنشان کرد: در سفر به پاریس، سرمایه گذاران برای مشارکت اعلام آمادگی کردند. علاوه بر این در این مدت با شهرهایی همچون کراکف لهستان، سن پترزبورگ و خواهرخوانده‌های اصفهان مذاکرات خوبی انجام شده و پذیرای بسیاری از هیات‌های تجاری خارجی در اصفهان بودیم. به تازگی هم عقد خواهرخواندگی با حیدرآباد مصوب شده و مقدمات آن در حال انجام است.
وی با اشاره به رونق گردشگری در اصفهان ادامه داد: متأسفانه با شرایطی که پس از خروج آمریکا و تشدید تحریم‌های ایران اتفاق افتاد شرایط اصفهان برای توسعه گردشگری دشوار شد و این صنعت آسیب دید. از سوی دیگر شرایط اقتصادی شهرداری‌ها در حال حاضر متأثر از ویروس کرونا است و چندان مطلوب نیست اگرچه برنامه‌هایی برای مقابله با این موضوع در دست اقدام است تا بتوانیم این شرایط را پشت سر بگذاریم.
شهردار اصفهان تصریح کرد: پس از همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ مدیریت شهری اصفهان تلاش کرد این تهدید را به فرصتی برای ایجاد روابط محکم‌تر و دوستانه تر با شهرهای خواهر خوانده اصفهان تبدیل کند. در همین راستا با شیوع این بیماری در چین، مکاتباتی با شهردار شیان انجام شد که نتیجه بسیار مطلوبی داشت و با همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ در اصفهان مدیران این شهر به کمک اصفهان آمدند.
نوروزی ادامه داد: این حرکت، سیاسی و انسان دوستانه بود. با گسترش این بیماری در دنیا با شیان چین و ۱۲ خواهرخوانده اصفهان و ۹ سازمان‌ بین‌المللی که شهرداری اصفهان در آنها عضویت دارد، مکاتبه شد. به دلیل برخی اتفاقات سیاسی روابط اصفهان با برخی خواهر خوانده‌ها تیره بود اما در مکاتبه‌ها با این شهرها پاسخ‌های خوبی را دریافت کردیم.
نوروزی با بیان اینکه تمام تلاش شهرداری‌ها جلب رضایت شهروندان است، گفت: رضایت عمومی مردم مبنای امنیت یک کشور است، شرایط کنونی اقتصادی رضایت مردم را کاهش می دهد بنابراین باید راهکارهایی اندیشیده شود تا مردم دچار کمترین خسارت شوند. امیدوارم راهکارهای سیاسی و دیپلماسی به خوبی از سوی دولت پیش رود.
اصفهان در تمام قاره ها خواهرخوانده دارد
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به دستور شهردار برای توسعه ارتباط اصفهان با شهرهای خواهرخوانده‌ها اظهار کرد: اصفهان در تمام قاره‌ها خواهرخوانده دارد و این امر یک مزیت محسوب می‌شود.
ایمان حجتی در دیدار شهردار اصفهان و سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه ارتباط یک شهر با شهرهای خواهرخوانده‌ها باعث دوستی میان مردم و ایجاد رابطه فرهنگی می‌شود، ادامه داد: مدیریت شهری اصفهان در سه سال گذشته تلاش کرده اتفاقاتی که در حوزه سیاست خارجی کشور رخ داده و باعث قطع ارتباط بین شهرها شده است را با استفاده از دیپلماسی شهری برای اصفهان حل کند و از طریق دیپلماسی شهری، روابط مطلوب را با شهرهای خارجی و خواهرخوانده ادامه دهد.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان افزود: مدیریت شهری اصفهان در شرایط همه‌گیری ویروس کووید- ۱۹ توانست روابط خود را با بارسلونا که از خواهر خوانده‌های مهم اصفهان است، مجدد برقرار کند و امروز با اکثر خواهر خوانده‌های اصفهان شرایط مطلوبی برقرار شده است. اگرچه باید توجه داشت برخی اتفاقات در دیپلماسی رسمی باعث می‌شود روابط با خواهرخوانده‌ها در برخی برهه‌ها دستخوش تغییر شود.
حجتی با بیان اینکه شکل‌گیری دانش، مهارت و نگرش بین‌المللی در تمام مجموعه‌های شهر از دیگر اهداف شهرداری اصفهان است، گفت: در این راستا از شهروندانی که طرح و یا ایده‌ای دارند نیز دعوت شده تا با شهرداری اصفهان برای توسعه دیپلماسی شهری همکاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار