رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از کاهش تماس‌های کرونایی با سامانه 2525 خبر داد وافزود: در حال حاضر نگرانی از آینده بیماری "کرونا، گزارش مراسم عروسی و عزا در محلات و شکایت های بهداشت محیطی درباره کرونا در صدر تماس‌ها قرار دارد.
کد خبر: ۸۷۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴ 11 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،دکتر ابراهیم شکیبا، با اشاره به راه اندازی سامانه 2525 همزمان با شیوع بیماری کرونا از اوایل اسفند سال گذشته، گفت: این سامانه جهت پاسخگویی به سوالات و نیازهای اطلاعاتی مردم در خصوص بیماری کرونا، راه‌های پیشگیری و درمان، معرفی مراکز ارائه خدمت، نحوه ضدعفونی و ... راه اندازی شد.

وی افزود: روزهای ابتدای شیوع بیماری، به دلیل ناشناخته بودن "کرونا" و راه های انتقال و پیشگیری از آن و همچنین پایین بودن اطلاعات جامعه و اضطراب ایجاد شده در فضای مجازی و... تماس های مردمی با این سامانه در سطح بالایی قرار داشت، طوری که کارشناسان سامانه روزانه پاسخگوی بیش از 1500 تماس بودند.

شکیبا خاطرنشان کرد: عمده تماس ها در روزهای ابتدای شیوع بیماری، در خصوص ترس و اضطراب ناشی از این بیماری، نحوه ضدعفونی کردن وسایل و راه های پیشگیری از آن، علائم بیماری و... بود که با افزایش واستمرار اطلاع رسانی در رسانه ها و بویژه صدا و سیما، نصب بنر، ارسال پیامک، ایجاد مراکز تخصصی ارایه خدمت و پیگیری بیماران، تماس تلفنی توسط مراقبین سلامت و بهورزان با خانوارها، پیگری افراد بیمار، مشکوک، علامت دار و خانواده آنها از طریق تلفن و... به تدریج تعداد تماس ها کاهش یافته و نوع سوالات نیز تغییر کرد.

وی افزود: در حال حاضر روزانه بطور میانگین 300 تماس با سامانه 2525 برقرار می‌شود که بیشتر موضوعات آن پیرامون اطلاع از مراکز نمونه گیری کرونا، نگرانی و اضطراب از آینده این بیماری، گزارش برگزاری مراسمعروسی یا عزا در محله و شکایت‌های بهداشت محیطی درباره کرونا است.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: در سامانه 2525 پزشک، کارشناس بهداشت محیط، ارشد روانشناسی و کارشناس بهداشت عمومی و .... فعالیت داشته و پاسخگوی سوالات مردمی هستند.

وی افزود: نیروهای فعال در این سامانه از ساعت هشت صبح تا 20 شب در دو شیفت کاری صبح و بعدازظهر فعالیت دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار