استاندار هرمزگان در بازدید از انبار و اسکله نفتی شهید رجایی بندرعباس مطرح کرد؛
استاندار هرمزگان ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در حوزه پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان، گفت: جهانیان امروز زیرساخت‌ها، دستاوردها و اقدامات صنعت نفت در هرمزگان تحسین می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲ 11 July 2020

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان، فریدون همتی عصر روز پنجشنبه از تأسیسات عملیاتی اسکله نفتی پخش فرآورده هرمزگان و انبار نفت شهید رجایی بندرعباس بازدید کرد.
در این بازدید که با گزارش تفصیلی در حوزه پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان آغاز شد، کارشناسان بخش های مختلف وضعیت مخازن ذخیره‌سازی، تجهیزات و تلمبه‌خانه‌های ارسال انواع فرآورده به اسکله های نفتی و خط لوله سراسری را برای گروه بازدیدکننده تشریح کردند و سپس «عبدالله احمدی کمرپشتی» مدیر پخش فرآورده نفتی هرمزگان در جلسه شورای اداری به مرور اقدامات انجام شده در سال گذشته و چشم انداز و پروژ‌ه‌های آتی تامین و توزیع سوخت پرداخت.
استاندار هرمزگان نیز در این جلسه با ستایش تلاش ها و اقدامات جهادی پرسنل شرکت پخش فرآورده نفتی هرمزگان گفت: دانش، تخصص و تعهد شما منجر به امنیت در حوزه توزیع انرژی کشور شده است.
همتی ابراز داشت: در بازدید از انبارهای نفت و مخازن سوخت متوجه شدم که شبکه هوشمندی در پایین‌دست و بالادست پالایشگاه باید ایجاد شود تا تولید وارد شبکه ذخیره‌سازی و از مخازن به شبکه توزیع تزریق شود و در دسترس مردم قرار گیرد.
وی تاکید کرد: ظرفیت‌های گسترده‎ای در بندر شهید رجایی، بندر شهید باهنر و منطقه ویژه خلیج فارس برای صادرات و سوخت‌رسانی به جزایر و سکوهای نفتی ایجاد شده است و زیرساخت‌‌ها و اقدامات نشان دهنده تلاش‌های شبانه‌روزی یک مجموعه عظیم و ارزشمند است.
استاندار هرمزگان اظهار داشت: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان در شبکه‌ای منظم شامل تانکرهای جاده‌ای، خط لوله زمینی و ریل مانند شاهرگ و مویرگ‌ها سوخت را به تمام کشور توزیع می‌‌کند و بدانید که ما آگاهیم چه تلاش و کوششی در این شرایط سخت و آب و هوایی از سوی پرسنل این شرکت در حال انجام است.
وی گفت: مجموعه پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان با همت و تلاش توانسته است نقش مهمی در توزیع فرآورده‌های تولیدی دو پالایشگاه ستاره خلیج فارس و نفت بندرعباس به سایر نقاط کشور و استان های دوردست ایفا کند که این خدمت قابل تقدیر است.
همتی سپس به اقتدار صنعت نفت ایران برای عبور از فشارهای جهانی اشاره کرد و ادامه داد: در پی اقدام شجاعانه، مدبرانه و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران پنج کشتی توسط شما و همکاران‌تان بارگیری شد و شما این مسیر دور و دراز سه ماهه را از بیخ گوش دشمنان عبور کردید و در سایه لطف خداوند و هدایت‌های داهیانه‌ی مقام معظم رهبری سالم برگشتید و کسی نتوانست مانع شود یا تعرضی برای ما ایجاد کند و این موضوع تحسین جهانیان را در پی داشت.
استادار هرمزگان سپس ضمن بیان این که صادرات فرآورده های نفتی ایران در عرصه بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است، افزود: به دلایل مصالح ملی در این جلسه عدد دقیق صادرات را اعلام نمی‌کنم اما امروز باید به تلاش‌ها برای صادرات فرآورده افتخار کرد.
همتی گفت: در گذشته ای نه چندان دور ما واردکننده بنزین بودیم و همین نگرانی از تامین سوخت خانواده ها و شهروندان می‌توانست اهرم فشاری از جانب دشمنان نظام باشد و شرایط سخت تحریم‌ها را دشوارتر کند اما امروز در حالی کشور دوباره وارد تحریم ها شده که نه ‌تنها کمبود سوخت نداریم بلکه با افتخار از صادرات بنزین سخن می‌گوییم.
استاندار هرمزگان در پایان با تقدیر از مجموعه وزارت نفت در حوزه پالایش و پخش گفت: سیاست های دولت تدبیر و امید بسیار کارساز بود و آنان با اتکا به مدیران زحمتکش و جوان این عرصه همانند مهندس صادق آبادی و سایر جوانان این مرز و بوم، پالایشگاه ستاره خلیج فارس را که می‌رفت با تشدید تحریم‌ها و خروج مهندسان خارجی به تلی از آهن و مکانی برای قدرت‌نمایی تحریم کنندگان تبدیل شود؛ به نماد خودکفایی برای جمهوری اسلامی ایران تبدیل کردند.

در انتهای این جلسه استاندار هرمزگان با اهدای لوح سپاس به عبدالله احمدی کمرپشتی به نمایندگی از کارکنان خدوم پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان از زحمات جهادی این کارکنان در عرصه توزیع فرآورده نفتی و سوخت تقدیر کرد

گفتنی است در این بازدید میرزاد مدیرکل حوزه استاندار و عفیفی پور مدیرکل اداره بنادر و کشتیرانی هرمزگان و تنی چند از مدیران پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس ، استاندار هرمزگان را همراهی کردند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار