رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت نامناسب "کرونا" در استان گفت: هنوز تعداد بستری‌ها و فوتی‌های کرونا در استان بالا است و هنوز در اوج موج کرونا قرار داریم.
کد خبر: ۸۷۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 13 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر ابراهیم شکیبا با اشاره به سیر کاهشی مبتلایان کرونا طی چند روز اخیر در سطح استان گفت: طبق این آمار اوضاع تا حدی نسبت به روزهای گذشته بهتر شده، اما واقعیت این است که هنوز اوضاع کرونا در کرمانشاه خوب نیست.

وی با اشاره به اوج گیری بیماری کرونا در استان در نیمه خرداد و اوایل تیرماه امسال گفت: همین امر استان را در وضعیت قرمز کرونا قرار داد و در حال حاضر با کاهشی شدن تعداد مبتلایان و بستری های کرونا اوضاع کمی بهتر شده، اما هنوز تا خروج از پیک کرونا راه زیادی داریم.

شکیبا تصریح کرد: با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونا در استان، مردم کمی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک حساس شدند و همین امر موجب شد تا طی دو سه روز گذشته شاهد سیر کاهشی مبتلایان و بستری ها باشیم و ادامه این روند می تواند ما را به خروج از این وضعیت امیدوار کند.

وی افزود: تجربه این چند ماه نشان داده هر زمان مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته اند، سیر بیماری کاهشی شده و هر بار که بی توجه بوده اند با افزایش آمار مبتلایان و فوتی ها مواجه شده ایم، بنابراین همه چیز به رفتار خود مردم بستگی دارد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: مجدد تکرار می کنم اوضاع کرونا در کرمانشاه خوب نیست و از مردم می خواهیم با جدیت تمام به پروتکل های بهداشتی عمل کرده و حتما از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: "عادی انگاری" کرونا می تواند برای استان بسیار خطرناک باشد و به قیمت جان تعداد زیادی از هم استانی هایمان تمام شود و در همین راستا از مردم می خواهیم که خطر کرونا را جدی بگیرند.

شکیبا شرکت در تجمعاتی مانند عروسی و عزا را عامل اصلی انتشار و شیوع بیماری کرونا دانست وافزود: متاسفانه تعداد زیادی از مبتلایان و بستری های ما مربوط به افراد شرکت کننده در همین تجمعات است و از مردم می خواهیم به طور جد از حضور در چنین مجالسی خودداری کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار