مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه اجتماعی را قابل تقدیر دانست و گفت: سال گذشته در حالی که دولت از نظر بودجه با محدودیت‌های جدی مواجه بود اما اعتبارات خوبی به ادارات مختلف سطح استان تزریق کرد.
کد خبر: ۸۷۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 13 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، فریبرز نجفی مهر با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به آسیب های اجتماعی و اختصاص اعتباراتِ مناسب به دستگاه های اجرایی برای کاهش این‌گونه معضلات افزود: سال گذشته بالغ بر هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی سازمان امور اجتماعی کشور به کرمانشاه اختصاص یافت که بخش اعظمی از کمبودهای تجهیزاتی مدارس مناطق حاشیه نشین سطح استان را مرتفع ساخت و نیز برای اولین بار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را صاحب یک تماشاخانه سیار بسیار پیشرفته برای استفاده در محلات کم برخوردار کرد.

وی اضافه کرد: همچنین تجهیز کارگاه های فنی حرفه ای برخی شهرها برای حرفه آموزی رایگان به ساکنین محلات آسیب پذیر، تکمیل و تجهیز مراکز بهزیستی که به کودکان کار و ... سرویس می دهند، توانمندسازی زنان سرپرست خانواده در مناطق حاشیه ای کرمانشاه، اسلام آبادغرب و هرسین با آموزش مشاغل خانگی به آنها، برگزاری کارگاه های آموزشی و تاب آوری برای خانواده های زندانیان، دوره های آموزش قبل، حین و بعد از ازدواج برای زوجین جوان و دوره هایی برای مواجهه با آسیب هایی همچون اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و ...، حاصل تزریق همین اعتبارات از سوی سازمان امور اجتماعی کشور می باشد.

نجفی مهر ادامه داد: اینکه عده ای مدام دولت را هدف هجمه های خویش قرار می دهند و تمام مشکلات و معضلات حوزه اجتماعی را که حاصل سالها کم توجهی یا نگاه مقطعی به مسایل اجتماعی می باشد را نتیجه عملکرد این دولت می دانند، ظلم بزرگ و اجحاف غیرقابلی پذیرشی در حق آرای مردمی است که دولت تدبیر و امید را بعنوان منتخب خود برگزیده اند چرا که اتفاقا برای اولین بار همین دولت بود که پس از آغاز بکارش در سال ۹۲، تلاش گسترده و مطالعات بسیار فشرده ای را آغاز کرد تا یک گزارش جامع و واقعی از وضعیت آسیب های اجتماعی کشور تهیه و در آبان‌ماه ۹۴ به محضر رهبر انقلاب ارایه نمود.

وی اضافه کرد: همین گزارش باعث ورود رهبری به موضوع آسیب های اجتماعی شد و جلسات مستمری با حضور معظم له تشکیل شد چرا که در این حوزه فقط دولت وظیفه ندارد بلکه نهادهایی خارج از دولت نیز وجود دارند که از اعتبارات خوبی برخوردار می باشند و نیاز بود با محوریت رهبری پراکنده کاری را کنار گذاشته و برای مقابله با آسیب های اجتماعی، دوشادوش دولت قرار بگیرند .

وی اظهار داشت: از آن زمان، هم جایگاه شورای اجتماعیِ کشور ارتقاء یافت و هم در آن شورا، طرح تقسیم کار ملی برای کنترل آسیب های اجتماعی شکل گرفت و برای هر وزارتخانه، سازمان و نهادی وظایفی تعریف شد که خوشبختانه نظم بهتری بر اقدامات اجرایی مستولی نمود و اختلافات سازمان ها کمتر شد و حتی شاهد کنترل برخی آسیب ها نیز در سطح کشور بوده ایم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: انتظار است که دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف در سطح استان با مغتنم شمردن این موقعیت، وظایف و تکالیفی که در قوانین بالادستی و تقسیم کار ملی برای آنها تعریف شده است بخوبی اجرا نمایند تا مردم استان کرمانشاه شاهد کاهش بسیاری از این آسیب ها باشند.

نجفی مهر در پایان گفت: وظیفه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی، دیده بانی و رصد عملکرد ادارات در این حوزه و ایجاد هماهنگی لازم میان آنها می باشد و بااعتقادی که به شفاف سازی امور دارد، به طور قطع افکار عمومی را در جریان عملکرد مدیران مختلف در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی قرار خواهد داد.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار