رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه درباره احتمال ورشکستگی تعداد زیادی از واحد‌های طلافروشی هشدار داد و گفت: با گرانی طلا، فروش طلافروشی‌ها نزدیک به صفر شده و برخی حتی برای خرید طلای عروسی به خرید بدلیجات و آبکاری نقره روی آورده‌اند.
کد خبر: ۸۷۴۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 13 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمد سعید جعفری ، با اشاره به افزایش قابل توجه قیمت طلا طی چند وقت اخیر، اظهار کرد: با افزایش قیمت سکه و طلا رغبت برای خرید طلا بسیار کاهش یافته و حتی مردم دیگر سراغ خرید طلای آب شده و طلای دست دوم هم نمی‌روند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم دلایل کاهش فروش طلا را بررسی کنیم نزدیک به 80 درصد آن به کمبود نقدینگی و پایین آمدن قدرت خرید مردم بازمی‌گردد و 20 درصد هم به دلیل نگرانی مردم از ریختن قیمت‌ها و ضرر کردن در این شرایط بازار است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با بیان اینکه حتی خریدهای اجباری مردم مانند خرید طلا برای عروسی نیز به شدت کاهش یافته، خاطرنشان کرد: برخی زوج‌های جوان به جای خرید طلا به خرید بدلیجات و یا نقره آبکاری شده روی آورده‌ند.

جعفری از کاهش قابل توجه میزان فروش در طلافروشی‌ها خبر داد که حتی به نزدیک صفر رسیده و عنوان کرد: طلافروشی‌هایی داریم که چندین سال سابقه دارند، اما طی هفته اخیر هیچ فاکتور فروشی نداشتند.

وی اضافه کرد: رکود بازار طلا به کارگاه‌های تولیدی نیز سرایت کرده است.

جعفری نتیجه این شرایط را رکود واحدهای تولید و عرضه طلا دانست و تاکید کرد: اگر فکری به حال این وضعیت نشود، احتمال ورشکستگی طلافروشی‌های کرمانشاه وجود دارد.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه، هم اکنون نیز ماهیانه درخواست‌هایی برای ابطال پروانه واحدهای صنفی طلافروشی وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به کاهش شدید نقدینگی و سرمایه در گردش طلافروشی‌ها به دنبال گرانی طلا، افزود: برای این منظور نیازمند دریافت تسهیلات کم بهره هستیم، اما متاسفانه به طلافروشی‌ها تسهیلات تعلق نمی‌گیرد.

وی درباره در معرض خطر بودن مغازه‌های طلافروشی هم هشدار داد و گفت: با توجه به گرانی طلا، طمع سارقان زیاد شده و خطر سرقت به شدت طلافروشی‌ها را تهدید می‌کند.

جعفری تعداد واحدهای صنفی طلافروشی که اکنون در کرمانشاه فعال هستند را نیز 450 واحد اعلام کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار