آموزشکده ملاصدرا یکی از موانع سطوح پروازی و ایمنی پروازها که در راستای اجرای طرح توسعه فرودگاه رامسر به شمار می‌آمد بنای آن تخریب و زمین حدود ۹ هکتاری آن تحویل این فرودگاه شد.
کد خبر: ۸۷۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸ 14 July 2020

عملیات اجرایی طرح توسعه ملی فرودگاه رامسر که از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و طبق وعده مسئولان وقت قرار بود ظرف مدت ۲ سال به بهره برداری برسد ولی بنا به دلایلی از جمله کمبود اعتبار و برخی از موانع چون آموزشکده فنی و حرفه ای ملاصدرا به سرانجام نرسید و نیمه کاره باقی ماند تا آنکه از زمان شکل گیری دولت تدبیر و امید و پی گیری های فراوان مسئولان استانی و محلی باند بتنی این فرودگاه به طول حدود ۲ هزارو ۷۰۰ متر و عرض ۴۵ متر با صرف اعتباری حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اخیرا با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

آموزشکده ملاصدرا با هزار و ۲۰۰ دانشجوی پسر به عنوان تنها آموزشکده منطقه غرب مازندران بود که در پیرامون فرودگاه رامسر سال ها فعالیت داشت.

مدیر فرودگاه رامسر روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : ساختمان این آموزشکده در قسمت باند ۳۰ این فرودگاه درست در مسیر سطوح ایمنی پرواز قرار داشت و پیش از بهره برداری از باند بتنی این فرودگاه تخریب منتهی زمین آن هنوز تحویل این فرودگاه داده نشده بود.

ارشاد حاتمی افزود : پس از پرداخت بهای زمین و عرصه و عیان این آموزشکده در هفته جاری خوابگاه ، ساختمان اداری و مالی ، کارگاه های آموزشی آن نیز تخریب و پس از انتقال امکانات آموزشی به مکان دیگر ، زمین این آموزشکده تحویل فرودگاه رامسر شد.

مدیرکل شرکت فرودگاه های مازندران پیش از این اعلام کرد برای انتقال این آموزشکده و تحویل زمین آن مبلغ ۵ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود که مبلغ ۳.۵ میلیارد تومان آن پرداخت شد و ۱.۵ میلیارد تومان دیگر هم باید در زمان تخلیه این آموزشکده به مسئولان مربوطه پرداخت شود.

به گزارش ایرنا ، با بهره برداری از باند بتنی فرودگاه رامسر امکان نشست و برخاست هواپیماهای متوسط پیکر از جمله ایرباس ۳۲۰ و فوکر ۱۰۰ فراهم شد که ظرفیت پذیرش پروازهای این فرودگاه در ناوگان هوایی کشور به میزان ۸ برابر افزایش یافت.

پروازهای مسیر رفت و برگشت تهران - رامسر ، مشهد ، اصفهان و اهواز از دیگر اتفاقاتی بود که در سایه تدبیر دولت پس از راه اندازی باند جدید فرودگاه رامسر مردم بومی، مسافران و گردشگران شاهد آن بودند.

این درحالی بود که پیش از بهره برداری از این باند پروازها فقط در یک مسیر رفت و برگشت و آن هم در مسیر تهران برقرار بود که در بیشتر اوقات به خاطر نامساعد بودن شرائط جوی پروازها لغو می شد

فرودگاه شهرستان گردشگرپذیر ۸۰ هزار نفری رامسر با قدمتی بیش از۵۰ سال یکی از زیباترین فرودگاه های شمال کشور است که در ضلع شمالی شهر و در حاشیه دریا خزر قرار دارد و طبق اسناد موجود ساخت آن به سال ۱۳۴۲ باز می گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار