مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از ایجاد بیش از 14 هزار شغل در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 19 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حسن عزیزی از روند کاهشی نرخ بیکاری در استان و کاهش فاصله آن با میانگین کشور خبر داد و اظهار کرد: نرخ بیکاری کرمانشاه از 20.4 درصد در بهار سال 1396 به 13.8 درصد در بهار امسال رسیده و فاصله نرخ بیکاری استان با میانگین کشور نیز از 7.8 درصد در بهار سال 1396 به چهار درصد در بهار امسال رسیده است.

وی با بیان اینکه بر اساس سند اشتغال مقرر شده امسال 47 هزار و 303 شغل ناخالص در استان ایجاد شود، خاطرنشان کرد: میزان شغل ایجاد شده بر اساس سامانه رصد در سه ماهه امسال 10 هزار و 252 شغل و تا امروز(۲۸ تیر) 14 هزار و 799 مورد بوده که به ترتیب تحقق 22 درصدی و حدود 40 درصدی را شاهد بوده‌ایم.

به گفته این مسئول، شهرستان‌های کنگاور، اسلام آبادغرب، جوانرود و دالاهو به ترتیب بیشترین میزان تحقق اشتغال و در بین دستگاه‌ها نیز دانشگاه علوم پزشکی، شرکت گاز و جهاددانشگاهی بیشترین عمل به تعهد اشتغال را داشته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات کرونا در استان هم یاد کرد و ادامه داد: از سهمیه 40 هزار مییلیارد تومانی کشور سهم کرمانشاه 680 میلیارد تومان است که این تسهیلات برای بیش از 28 هزار طرح و بنگاه اقتصادی با اشتغالزایی بیش از 44 هزار نفر در نظر گرفته شده است

عزیزی میزان تسهیلاتی که تاکنون پرداخت شده را دو میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از نظر جذب این تسهیلات جایگاه 19 کشور را داریم که مطلوب نیست.

وی گفت: 63 میلیارد تومان اعتبار نیز در حال حاضر نزد بانک‌ها است که باید هرچه زودتر پرداخت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از بانک‌ها خواست هر تسهیلاتی که در این زمینه پرداخت می‌کنند، در سامانه مربوطه ثبت نمایند.

هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز با بیان اینکه در نظر گرفتن سهمیه اعتبارات کرونا عمدتا بر اساس بنگاه‌های اقتصادی دارای کد بیمه بوده، افزود: برای پرداخت همین میزان تسهیلات نیز متقاضیان در سامانه کارا یا با نامعتبر بودن کد تامین اجتماعی یا کد ملی مواجه می‌شوند.

وی تاکید کرد: تقاضا داریم این مشکلات هرچه زودتر مرتفع شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار