مسئولان استان کرمانشاه از اختصاص هفت میلیارد تومان برای رفع مشکل آب روستاهای غرب استان و توزیع بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی بین اقشار آسیب‌پذیر سرپل‌ذهاب خبر دادند.
کد خبر: ۸۷۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 20 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل مهر،شهریار حیدری اظهار کرد: رفع مشکلات حوزه آب روستایی شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و در این رابطه جلسه‌ای با وزیر نیرو و معاونین مربوطه انجام شد و توافقات مناسبی به دست آمد.

وی افزود: برای رفع فوری این مشکلات اعتبار ۷ میلیارد تومانی در قالب یک برنامه کوتاه مدت تصویب و برای رفع اساسی آن نیز برای یک برنامه بلند مدت دوساله جهت تقویت و تعویض سیستم‌های شبکه انتقال آب منطقه توافق حاصل شد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نقش سامانه گرمسیری در رفع مشکلات اشتغال منطقه، ادامه داد: تا سه ماه آینده بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت ذهاب، سرقلعه و جگیران و بخشی از مزارع شهرستان‌های سرپل ذهاب و گیلانغرب تحت پوشش سامانه قرار می‌گیرد و نقش مهمی در رفع مشکلات اشتغال جوانان خواهد داشت.

۲۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش سامانه گرمسیری

این مسئول عنوان کرد: وزارت نیرو و جهاد کشاورزی تعهد کردند که تا ۲ سال آینده ۲۳ هزار هکتار از ارضی کشاورزی زیر پوشش قرار خواهند گرفت که لازم است در ایجاد کانالهای پایین دست سدها و شبکه‌های فرعی نیز تسریع شود.

حیدری با اشاره به نقش مهم مرزها در رونق و پیشرفت مناطق مرزی، گفت: مرزها اگر به‌درستی استفاده شوند، می‌توانند سبب رونق و پیشرفت منطقه شوند و در این خصوص تذکرات لازم برای بازگشایی سریع مرز تیله کوه به وزیر امور خارجه داده شد تا مردم سرپل ذهاب بتوانند از مزایای فعالیت‌های تجاری این مرز بهره مند شوند.

وی از مدیریت ضعیف گمرک کشور انتقاد کرد و گفت: مدیریت ضعیف گمرک کشور موجب عدم استفاده حداکثری از مرزهای کشور شده است که در این خصوص تذکرات لازم به وزیر اقتصاد داده شد تا با اصلاح مدیریتی در گمرک بتوانیم شاهد استفاده حداکثری از قابلیت‌های تجاری مرزها و رونق و پیشرفت منطقه باشیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری در منطقه و جذب سرمایه داران از نکات مهم در پیشرفت منطقه است که در این رابطه اقدامات مناسبی با همکاری استانداری کرمانشاه انجام گرفته و درخواست‌های متعددی نیز وجود دارد و در حال بررسی برای جذب بهترین درخواست‌ها هستیم.

دستگیری سارق حرفه‌ای در سرپل ذهاب

منوچهر رضایی اظهار کرد: با توجه به وقوع سرقت‌های متعدد از اماکن دولتی که خسارات زیادی به اموال، ادارات و ارگان‌های دولتی از سوی فردی به هویت معلوم اهل و ساکن سرپل ذهاب وارد شده بود مأمورین انتظامی و عوامل پاسگاه بشیوه و پاطاق پس از اطلاع از محل اختفا و شناسایی متهم با شگردهای خاص پلیسی در یک اقدام غافلگیرانه با تعقیب و مراقبت و پوشش اطلاعاتی نامبرده را دستگیر کردند.

وی افزود: این فرد چندین سال است متواری و تحت تعقیب مقامات قضائی بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: نامبرده پس از بازجویی به سرقت‌های واقع معترف و برای سیر مراحل قانونی متهم تحویل مقام قضائی شد.

این مسئول عنوان کرد: عوامل انتظامی شهرستان سرپل ذهاب با جدیت و قاطعیت با بزهکاران و بخصوص سارقین برابر مقررات برخورد و در این راستا هیچ‌گونه مماشاتی ندارند.

توزیع بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی میان اقشار آسیب پذیر

مجتبی کاکایی اظهار کرد: به همت گروه‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرپل ذهاب و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی، بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی غذایی (مواد پروتئینی) در بین اقشار ضعیف و آسیب پذیر توزیع شد.

وی افزود: هدف از این برنامه لبیک گفتن به ندای رهبر انقلاب برای دستگیری و حمایت از فقرا و نیازمندان جامعه در شرایط بیماری کرونا در کشور با توزیع بسته‌های معیشتی غذایی است.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب گفت: این برنامه مرحله سوم از رزمایش احسان و همدلی برای کمک و حمایت از نیازمندان جامعه می‌باشد که در شهرستان سرپل ذهاب انجام گرفت.

وی افزود: مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه این شهرستان نیز همگام با سراسر کشور به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مومنانه در بحران کرونا عمل کرده و می‌کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار