در بین تمام نفراتی که در این سال ها با پرسپولیس قهرمان شدند فقط ۷ نفر در لیست ۴ فصل گذشته قرار داشته اند؛ قهرمانانی از درون دروازه تا خط حمله.
کد خبر: ۸۷۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ 21 July 2020

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال پرسپولیس آخر این هفته می تواند بدون برگزاری بازی برای چهارمین بار متوالی قهرمان لیگ برتر ایران شود. اگر فولاد و تراکتور این هفته برابر حریفانشان امتیاز از دست بدهند، بازیکنان پرسپولیس جشن قهرمانی را در هتل محل اقامتشان می گیرند و اگر این اتفاق رخ ندهد می توانند با پیروزی برابر نفت مسجدسلیمان قهرمان شوند. هر چه هست قهرمانی این تیم در لیگ برتر فوتبال محتمل ترین اتفاقی است که می تواند رخ بدهد.

در این چهار فصل پرسپولیس با سه مربی مختلف به مصاف رقبایش رفته است. سه قهرمانی که به نام برانکو نوشته شده است و قهرمانی احتمالی این فصل هم با همکاری کالدرون و گل محمدی به دست می آید.
هرچند پرسپولیس در این چهار فصل ستاره های اصلی تیمش را حفظ کرد اما بودند بازیکنانی که یا در میانه راه از تیم جدا شدند یا به عنوان جانشین نفرات جدا شده به تیم اضافه شدند. بین همه بازیکنانی که در این سال ها در پرسپولیس حضور داشتند فقط هفت بازیکن هستند که در هر چهار فصل پرسپولیس را همراهی کرده اند.

علیرضا بیرانوند

دروازه بانی که از نفت تهران راهی پرسپولیس شد در این چهار فصل پای ثابت ترکیب هر سه مربی بود. هر چند در بعضی مواقع حاشیه هایی برای او به وجود می آمد اما یکی از علل موفقیت های پرسپولیس در این سال ها حضور بیرانوند درون دروازه این تیم بود. البته بیرانوند در نیمه فصل جاری با تیم آنتورپ بلژیک قرارداد امضا کرد و قرار بود بعد از اتمام لیگ ایران به این کشور برود ولی کرونا و تعطیلی مسابقات باعث شدند که این جدایی پیش از پایان مسابقات رقم بخورد. با این حال او جز بازیکنانی محسوب می شود که با پرسپولیس ۴ فصل متوالی قهرمان شده اند.

بوژیدار رادوشوویچ

هرچند با حضور بیرانوند در این سال ها فرصت کمی برای خودنمایی داشت اما هر بار که درون دروازه پرسپولیس قرار می گرفت خیال هواداران و کادر فنی را راحت می کرد و برخی از کارشناسان در مواقعی اعتقاد داشتند که او باید دروازه بان اول تیم باشد. رادوشوویچ پیش از کسب محبوبیت با واکنش هایش درون دروازه، خودش را با عکس العملهایش روی نیمکت در دل هواداران جا کرد. به طوری که هواداران پرسپولیس از او به عنوان یکی از متعصب ترین بازیکنان تیم در این سال ها یاد می کنند.

سید جلال حسینی

خیلی ها می گویند اگر برانکو در فصل اول حضورش در پرسپولیس حسینی را جذب کرده بود آن ها می توانستند این فصل پنجمین قهرمانی شان را جشن بگیرند. با این حال او در نفت ماند تا همراه بیرانوند و وحیدامیری بعد از شکست دادن پرسپولیس و دور کردن این تیم از قهرمانی، به پرسپولیس بیایند. اگر از حسینی به عنوان مهم ترین بازیکن این سال های پرسپولیس نام ببریم بی‌راه نگفته ایم. او با تجربه اش و همراهی دیگر مدافعان و بیرانوند در هر فصل آمار فوق العاده خوبی در خط دفاعی از خودشان به جا گذاشته اند.

محمد انصاری

بازیکن پیشین امیدهای استقلال، بعد از مصدوم شدن دو مدافع چپ پرسپولیس یعنی بابک حاتمی و وحید حیدریه فرصت حضور در ترکیب این تیم را پیدا کرد. انصاری به خوبی قدر این فرصت را دانست و آنقدر خوب کار کرد که در این سال ها کسی در پرسپولیس رقیبش نشد و در تیم ملی هم حضور پیدا کرد. یکی از کم حاشیه ترین بازیکنان پرسپولیس نقش پر رنگی در استحکام خط دفاعی و قهرمانی های این سال ها داشته است. او می تواند در این فصل چهارمین قهرمانی اش را با پرسپولیس جشن بگیرد اما دو بار پاره شدن رباط صلیبی اش کمی این قهرمانی را برای پرسپولیسی ها و خودش تلخ کرد.

محسن ربیع خواه

در ترکیب پرستاره برانکو، ربیع خواه نقش کسی را داشت که در مواقع شکست همه تقصیرها گردن او می افتاد. او یک بازیکن تکنیکی نبود و نیست ولی با دوندگی هایش همیشه سعی کرده به همبازیانش کمک کند. زمانی که برانکو چندین بار از او در پست دفاع چپ استفاده کرد اشتاباهاتش باعث انتقادات هواداران شد اما بعد از اینکه در پست اصلی اش یعنی هافبک دفاعی بازی کرد شرایط برایش بهتر شد و در زمان های مصدومیت کامیابی نیا یا نبودن نوراللهی وظیفه آن ها را به خوبی انجام می داد.

کمال کامیابی نیا

کامیابی نیا برای پرسپولیس جزو بازیکنانی بود که اگر مصدوم یا محروم می شد نبودنش به چشم می آمد. نمونه این اتفاق در بازی برابر استقلال رقم خورد که به جای کامیابی نیا که محروم بود حسین ماهینی در پست هافبک دفاعی بازی کرد و نتوانست جای او را پر کند. در آن بازی استقلال با هدایت منصوریان، ۳ بر ۲ پیروز شد. هافبک جنگنده پرسپولیس پای ثابت بیشتر نبردهای تن به تن در زمین است و اتفاقا گل های بسیار حساسی هم در این سال ها برای پرسپولیس به ثمر رساند. گل های سه امتیازی و دقیقه آخری.

علی علیپور

از علیپور به عنوان یکی از دلایل درخشش طارمی در پرسپولیس یاد می شود. مهاجم جوانی که با گلزنی در داربی تهران چهره شد از زمان حضور برانکو در پرسپولیس زوج خطرناکی را با طارمی تشکیل داد. با رفتن طارمی از پرسپولیس او به عنوان نفر اول خط حمله به زمین می رفت و با گلزنی هایش در این سال ها تبدیل به بهترین گلزن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر شد.

برچسب ها: پرسپولیس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار