ایسنا/کرمانشاه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به سیر بیماری کرونا در استان گفت: این وضعیت شکننده است و به‌محض عدم رعایت پروتکل‌ها بازهم با پیک کرونا مواجه می شویم.
کد خبر: ۸۷۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 25 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر محمودرضا مرادی در حاشیه جلسه امروز (چهارم مرداد) ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه با اشاره به سیر نزولی کرونا در استان، گفت: خوشبختانه دو، سه هفته‌ای است که به واسطه همکاری موثر مردم در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی، شاهد سیر کاهشی مبتلایان و بستری‌های کرونا در استان هستیم.

به گزارش ایسنا، مرادی با بیان اینکه برای ایجاد این وضعیت هفته‌ها تلاش شده، گفت: مردم باید بدانند این وضعیت کاملا شکننده است و به محض اینکه دوباره رعایت پروتکل ها را کنار بگذارند، به شرایط سیر صعودی بیماری برمی‌گردیم.

مرادی تصریح کرد: کرمانشاه هنوز در وضعیت قرمز قرار دارد و برای خروج از این وضعیت راه طولانی در پیش داریم و مردم باید صبورانه رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به در پیش بودن برخی رویدادها از جمله برگزاری آزمون های سراسری، بازگشایی مدارس در شهریور و... اشاره کرد وافزود: این موارد می تواند در صورت عدم رعایت پروتکل ها سیر صعودی کرونا را رقم بزند، بنابراین مردم و بویژه دانش آموزان و دانشجویان باید در این زمینه به جد رعایت نکات بهداشتی را داشته باشند.

مرادی تاکید کرد: سه اصل فاصله اجتماعی، ماسک زدن و شست و شوی مرتب دست‌ها تنها راه نجات از ابتلا به کرونا است و مردم باید با دقت این موارد را رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: کرونا بیماری نیست که تمام شود و حالا حالاها با ما خواهد بود، بنابراین اگر ذره‌ای در رعایت پروتکل‌ها بی توجه باشیم، به سرعت می توانیم با پیک کرونا مواجه شویم.

مرادی به در پیش بودن فصل پاییز و زمستان هم اشاره کرد وافزود: در این فصول احتمال همپوشانی آنفلوآنزا با کرونا وجود دارد و باید برای این شرایط آماده شویم. اگر نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی خیال باشیم، پاییز و زمستان سختی خواهیم داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار