استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه در حال حاضر حدود ۶۵ درصد مردم استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، گفت: متاسفانه هنوز در برخی اماکن از جمله مطب پزشکان آنطور که بایدصورت نمی‌پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود.
کد خبر: ۸۷۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 25 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،هوشنگ بازوند در حاشیه جلسه امروز(چهارم مرداد) ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به نزولی شدن سیر بیماری کرونا در استان گفت: این نزولی شدن به معنای خروج از وضعیت قرمز نیست و کماکان در وضعیت قرمز قرار داشته و شرایط بیماری کرونا در استان مطلوب نیست.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری خوب مردم در دو سه هفته اخیر شاهد این سیر نزولی بوده ایم و اگر این همکاری‌ها ادامه داشته باشد و مردم با جدیت پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، می توانیم به خروج هرچه سریعتر از وضعیت قرمز امیدوار شویم.

بازوند تصریح کرد: در حال حاضر حدود 65 درصد مردم استان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، اما هنوز در برخی اماکن از جمله مطب پزشکان آنطور که باید رعایت پروتکل های بهداشتی صورت نمی گیرد که این انتظار است که پزشکان در این زمینه دقت بیشتری داشته و بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی بیماران بیشتر نظارت کنند.

بازوند همچنین با اشاره به تعطیلی پنج ماهه تالارهای پذیرایی کرمانشاه در پی شیوع کرونا گفت: همین امر صاحبان این تالارها را با مشکلات مالی فراوان مواجه کرده است.

وی افزود: در همین راستا مقرر شد این تالارها فعالیت دوباره خود را آغاز کنند که البته این امر مشروط به رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است.

بازوند تصریح کرد: از جمله مهمترین این پروتکل ها بحث فعال بودن تالارها با 50 درصد ظرفیت خود است و تاکید بر این است در صورت امکان مراسم در محیط‌های باز تالار برگزار شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه به نزدیک بودن ایام عزاداری شهادت امام حسین(ع) اشاره کرد وافزود: فرهنگ عاشورا و عزاداری برای امام حسین(ع) از فرهنگ مردم ایران جداشدنی نیست و قطعا مردم عزاداری های خود را برگزار می کنند و برای همین پروتکل های بهداشتی در این زمینه تدوین شده که به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: تلاش بر این است عزاداری های ماه محرم و صفر به نحو احسن برگزار شده و در عین حال سلامت مردم نیز حفظ شود.

بازوند به برگزاری کنکور سراسری در روزهای آتی هم اشاره کرد وافزود: پروتکل هایی هم در این زمینه ابلاغ شده که در زمان برگزاری آزمون به دقت اجرا خواهد شد.

استاندار کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به تسهیلات کمک اجاره بها داشت و افزود: رقم این تسهیلات در کلانشهر ها 30 میلیون تومان و در سایر شهرها 15 میلیون تومان است که با نرخ سود 13 درصد پراخت می‌شود.

وی افزود: این هفته دستورالعمل پرداخت این تسهیلات به استان ابلاغ خواهد شد و ما نیز به بانک ها ابلاغ خواهیم کرد و نگرانی مستاجران نیز تا حدی برطرف خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار