رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: تعداد موارد بستری و ابتلا به کرونا در استان کاهش قابل توجهی داشته که این امر حاصل زحمات کادر بهداشت و درمان و همکاران پرتلاش در دانشگاه و بیمارستان‌های استان در ۲ هفته گذشته و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم است.
کد خبر: ۸۷۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵ 25 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،ایرنا،دکتر «محمودرضا مرادی» روز شنبه در نشست ستاد کرونای استان کرمانشاه با حضور استاندار در سرسرای شهدای دولت استانداری افزود: در صورت نادیده گرفتن و عدم توجه به محدودیت‌های اعمال شده و همچنین رعایت نکردن پروتکل بهداشتی استان باز هم به وضعیت قرمز برمی‌گردد.

او گفت: بیماری کرونا هنوز تمام نشده، همچنان ادامه دارد و برای اینکه با پیک این بیماری در استان مواجه نشویم باید سه اصل کلی رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و توجه به بهداشت فردی مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط احتمالی افزایشی بیماری در پاییز و زمستان امسال، با تلاش‌های مستمر در حوزه‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاخ تمهیدات لازم در خصوص افزایش ظرفیت های درمانی استان اندیشیده شده است.

او گفت: مهم‌ترین نکته این است که اکنون وضعیت بهداشتی درمانی استان کرمانشاه در مقابله با کرونا وضعیت مطلوبی است.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۴ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۹۸ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۸ هزار و ۸۳۹ نفر رسید.

دکتر سیما سادات لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۴۸۴ نفر رسید.

او گفت: همانند روزهای گذشته استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی اظهار داشت: همچنین استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار