کارشناس نظارت بر موادغذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دارد، گفت: می‌توان با رعایت نکاتی از قبیل رژیم غذایی متوازن و تنظیم سطح ویتامین‌های بدن، کاهش استرس، تحرک کافی، خواب کافی، پرهیز از مصرف الکل و دخانیات به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرد.
کد خبر: ۸۷۹۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ 25 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،دکتر «سمیه سلیمانی‌مهر» افزود: برخی مواد مغذی که منجر به افزایش عملکرد سیستم ایمنی، کاهش ترشح سایتوکاین‌های التهابی، کاهش استرس اکسیداتیو و افزایش قدرت آنتی اکسیدانی بدن، پیشگیری از پراکسیداسیون لیپیدها، حفظ یکپارچگی غشاء Tcellها، حفظ اتصالات محکم بین سلول‌ها، پیشگیری از تغییر در ژنوم ویروس، بهبود وضعیت کموتاکسی و فاگوسیتوز می‌شود، در درمان عفونت‌های ویروسی موثر است.

وی اضافه کرد: بنابراین تامین مقادیر کافی از ویتامین‌های محلول در چربی A ،D ،E و محلول در آب B و C و مقادیر کافی مواد معدنی(سلنیم، روی و آهن) و اسیدهای چرب بلند زنجیر امگا ۳ و ۹ از طریق یک رژیم غذایی مناسب یا از طریق مکمل‌های رژیمی ‌ممکن است به عنوان یک مداخله مناسب در پیشگیری و یا درمان کووید-۱۹ تاثیر داشته باشند.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: مهمترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس استفاده از ماسک در بیرون از منزل، رعایت فاضله حدود ۲ متری و شست و شوی مرتب دست‌ها است.

سلیمانی‌مهر افزود: در کنار تقویت سیستم ایمنی بدن باید ابتدا مراقب باشیم به ویروس کرونا مبتلا نشویم و تنها راهکار ساده برای جلوگیری از ابتلا نیز رعایت توصیه های بهداشتی است.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا روز سوم مرداد ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۰۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ نفر رسید.

دکتر سیما سادات لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۲۸۹ نفر رسید.

او گفت: همانند روزهای گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گفته وی همچنین استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار