عضو هیئت علمی دانشکده طب سنتی ایرانی گفت: با توجه به اینکه هم اکنون با بروز بیماریی مسری کرونا چند توصیه از منظر طب سنتی ایرانی برای درمان بیماری‌های دهان و دندان داریم.
کد خبر: ۸۷۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸ 25 July 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:زرین سرحدی نژاد، دکترای تخصصی داروسازی سنتی، عضو هیئت علمی دانشکده طب سنتی ایرانی گفت: با توجه به اینکه هم اکنون با بروز بیماریی مسری کرونا و فراخوان مراکز دانشگاه‌های علوم پزشکی مبنی بر ماندن در منزل و عدم حضور در جامعه، چند توصیه از منظر طب سنتی ایرانی برای درمان بیماری‌های دهان و دندان داریم.

او در ادامه بیان کرد: متاسفانه به علت شیوع بیماری ویروسی کووید-۱۹ توصیه می‌شود به افرادی که داراری علائم شبه آنفلوانزا هستند که از مراجعه به دندانپزشکی خصوصاً در مواردی که ضرورتی برای این منظور وجود ندارد جداً خودداری کنند و در صورت ضرورت توصیه می‌شود که حتماً دندانپزشک معالج خود را درجریان بیماری خود قرار دهند تا تمهیدات لازم را انجام دهد.

او افزود: در صورتیکه به عنوان یک فرد سالم به مطب دندانپزشکی رجوع می‌کنید حتما تمهیدات لازم نظیر شستشوی کامل دست‌ها و یا ضدعفونی آن‌ها قبل از ورود به مطب و قبل از خروج از مطب، عدم لمس بینی، دهان و چشم‌ها و فاصله مناسب با سایر مراجعین ۱/۵ متر رارعایت کنید.

سرحدی بیان داشت: با توجه به اینکه هم اکنون با بروز بیماریی مسری کرونا و فراخوان مراکز دانشگاه‌های علوم پزشکی مبنی بر ماندن در منزل و عدم حضور در جامعه، چند توصیه از منظر طب سنتی ایرانی در درمان بیماری‌های دهان و دندان داریم.

او تصریح کرد: همانطور که می‌دانید برخی گیاهان دارویی دارای اثرات مطلوبی بر درمان و کاهش علائم بعضی بیماری‌های دهان و دندان هستند که به صورت مختصر به آن‌ها اشاره‌ای می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: استفاده از جوشانده گیاهانی نظیر چای سبز، پوست انار، کلپوره یا مریم نخودی، میوه سماق و گل همیشه بهار به صورت غرغره و دهانشویه به منظور کاهش خونریزی‌های لثه و ژینژیویت توصیه می‌شود.

او افزود: همچنین برای درمان آفت‌های دهانی استفاده از جوشانده خارشتر، پوست انار و عصاره شیرین بیان توصیه می‌شود؛ همچنین قرار دادن گل‌های بابونه شیرازی در دهان و جویدن آن‌ها کمک به درمان این آفت‌ها می‌کند، استفاده از خیسانده حنا همراه با کتیرا به صورت غرغره نیز جهت رفع این بیماری کمک می‌کند.

سرحدی بیان داشت: استفاده از پودرگیاه میخک یا قرنفل بر روی دندان دردناک سبب کاهش درد دندانی می‌شود. استفاده از جوشانده دانه‌های گشنیز، سماق، سیاه دانه و زیره به صورت دهانشویه نیز در کاهش درد دندان تاثیرگذار هستند، قرار دادن برگ نعنا در دهان و جویدن آن‌ها نیز کمک به کاهش درد دندان می‌کند.

برچسب ها: کرونا ، دهان و دندان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار