رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با اشاره به فروکش کردن التهابات رهن و اجاره در بازار مسکن کرمانشاه، گفت: اگر مصوبه ستاد ساماندهی اجاره بها نبود، بیش از ۱۰۰ درصد افزایش قیمت رهن و اجاره داشتیم.
کد خبر: ۸۸۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 26 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بابک مرادی  با بیان اینکه التهاب بازار رهن و اجاره در کرمانشاه فروش کرده، اظهار کرد: اوج بازار رهن و اجاره در کرمانشاه معمولا در تیر ماه است و پس از آن بازار آرام خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون نزدیک به 80 درصد جابجایی‌ها انجام شده و معاملات رهن و اجاره دیگر به صورت کم و موردی خواهد بود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد ساماندهی اجاره بها در کرمانشاه با پیگیری‌های اتاق اصناف و اتحادیه مشاورین املاک و همچنین حمایت مسئولین استان، افزود: در این ستاد سقف افزایش قیت رهن و اجاره برای امسال 20 درصد در نظر گرفته شد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه معتقد است، در حدود 60 تا 70 درصد قراردادهایی که امسال منعقد شد، سقف افزایش 20 درصدی قیمت‌ها رعایت شد.

به گفته مرادی، نهایت افزایش قیمت‌های صورت گرفته نیز به صورت موردی حدود 60 درصد افزایش بوده است.

وی تاکید کرد: مصوبه ستاد ساماندهی اجاره بها نقش بسیار زیادی در جلوگیری از بالا رفتن قیمت‌ها داشت و اگر این مصوبات نبود، با افزایش 100 درصدی بهای رهن و اجاره در کرمانشاه مواجه می‌شدیم.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه از پای کار بودن بنگاه‌های معاملات املاک هم یاد کرد و ادامه داد: اگرچه اجرای مصوبات و خودداری از انعقاد قرارداد با ارقام خارج از عرف باعث شد برخی قراردادها به سمت دست نویس و دفترخانه‌ای برود و درآمد بنگاه‌ها کم شود، آما آنها به خوبی پای کار بودند.

وی اشاره‌ای هم به پیگیری‌های متعددی که برای برداشتن قیمت از آگهی‌ سایت‌هایی مانند دیوار انجام شد داشت و خاطرنشان کرد: چون سرور این سایت در کرمانشاه نیست، هنوز پیگیری‌ها به نتیجه نرسیده است.

مرادی در ادامه با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران یادآور شد: شروط و محدودیت‌های زیادی برای پرداخت این تسهیلات در نظر گرفته شده که می‌تواند استقبال از آن را کم کند.

وی معتقد است، اگر این محدودیت‌ها کاهش یابد، اثرگذاری پرداخت این تسهیلات برای حمایت از مستاجران بیشتر خواهد بود.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه تاکید کرد: اجرای این طرح باید زودتر و در ایام اوج بازار رهن و اجاره انجام می‌شد و اجرای آن کمی با تاخیر همراه بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار