رئیس هیات پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای کرمانشاه گفت: تلاش می‌کنیم ظرف یکی دو سال آینده بی مهری‌هایی که در حق کشتی پهلوانی شده را جبران کنیم و این رشته را به جایگاه اصلی آن در استان بازگردانیم.
کد خبر: ۸۸۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵ 27 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سالار احمدزاده درخصوص وضعیت این روزهای کشتی پهلوانی در کرمانشاه، اظهارکرد: حدود چند سال پیش و در دوره ریاست قبلی فدراسیون، کشتی پهلوانی که همواره توام و همراه با ورزش زورخانه‌ای بوده، به فدراسیون کشتی واگذار شد.

وی افزود: از آنجایی که خانه کشتی پهلوانی در زورخانه‌ها است و نمی‌شود این دو رشته را از هم جدا کرد، در زمان ریاست آقای جوهری بر فدراسیون ورزش زورخانه ای، تلاش‌ها و پیگیری‌های زیادی برای بازپس گیری کشتی پهلوانی از فدراسیون کشتی انجام شد که در نهایت نتیجه داد.

رئیس هیات ورزش زورخانه‌ای کرمانشاه تصریح کرد: طی چندسالی که این رشته را از خانواده‌اش یعنی ورزش زورخانه‌ای جدا کردند، مورد بی مهری‌های زیادی قرار گرفت و ضربه سنگینی به این رشته اصیل وارد شد.

وی اضافه کرد: حدود هفت ماه پیش بود که دوباره مجوز راه اندازی کشتی پهلوانی را در هیات ورزش زورخانه‌ای گرفتیم و در این مدت تلاش‌هایی برای احیاء آن انجام دادیم و سعی می‌کنیم تا بی مهری‌هایی که به این رشته شده را جبران کنیم.

احمد زاده با بیان اینکه یکی دوسالی طول می‌کشد تا این رشته دوباره در استان جان تازه ای بگیرد، اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف اجرای برنامه های مختلفی را در دستور کار داریم که از جمله آن راه اندازی سالن اختصاصی کشتی پهلوانی در کرمانشاه است.

وی نداشتن فضای اختصاصی برای کشتی پهلوانی را یکی از نقص‌های این رشته در استان دانست و افزود: هرچند کشتی پهلوانی کرمانشاه پیشکسوتان شاخص و بزرگی در سطح کشور دارد که می توانیم از تجربیات آنها برای دوباره اوج بخشیدن به این رشته استفاده کنیم، اما نبود سالن اختصاصی کار را برای ما کمی سخت کرده است.

این مسئول عنوان کرد: می طلبد به واسطه نزدیکی زیادی که بین کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای وجود دارد، در کنار هر زورخانه یک سالن کشتی پهلوانی هم داشته باشیم، اما شرایط چنین کاری را نداریم.

رئیس هیات ورزش زورخانه‌ای کرمانشاه اعلام کرد: قول‌هایی را از مدیرکل ورزش و جوانان استان گرفته‌ایم تا آکادمی کشتی پهلوانی استان را راه اندازی می کنیم که امیدواریم این قول ها بزودی به نتیجه برسد.

وی یادآورشد: البته درحال حاضر کشتی پهلوانی کرمانشاه در کشور صاحب مقام است، اما انتظارهایی که از آن به عنوان استانی که مردمانش به پهلوانی شهره هستند بیش از وضعیت کنونی است که باید برای آن تلاش کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار