مدیرکل امور هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به افزایش تولید زباله در روز‌های کرونایی، گفت: در حال حاضر حجم زباله تولیدی در شهر کرمانشاه به روزانه ۷۳۰ تُن رسیده است.
کد خبر: ۸۸۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 27 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،حسن مرادی با بیان اینکه حجم تولید زباله در فصول مختلف سال متفاوت است، گفت: عمدتا در فصول گرم سال به دلیل استفاده بیشتر مردم از میوه و سبزیجات و... حجم تولید زباله به نسبت فصول سرد سال قدری افزایش می‌یابد.

وی افزود: امسال فصل بهار و تابستان با شیوع کرونا همراه شده و همین موجب افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصد حجم زباله‌های تولیدی در کرمانشاه شده، بگونه‌ای که هم اکنون روزانه ۷۳۰ تُن زباله از سطح شهر کرمانشاه جمع آوری می‌شود.

مدیر مدیرکل امور هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به استقرار پنج هزار مخزن جمع آوری زباله در سطح شهر کرمانشاه، گفت: این مخازن از زمان شیوع کرونا بصورت مستمر علاوه بر شست و شو، گندزدایی و ضدعفونی نیز می‌شوند.

وی افزود: مخازن خیابان‌ها و مسیر‌های اصلی و مخازنی که در محلات پرجمعیت استقرار دارند، بصورت روزانه شست و شو و گندزدایی می‌شوند.

مرادی از ساخت هزار مخزن جدید جمع آوری زباله خبر داد وافزود: قرار است این مخازن به زودی در محل‌هایی که مخازن قبلی فرسوده شده و یا نقاطی که نیاز به افزایش مخازن است، نصب شوند.

این مسئول با بیان اینکه زباله‌های شهر توسط ۴۰ دستگاه خودروی سنگین جمع آوری می‌شود، خاطرنشان کرد: کار جمع آوری زباله در دو منطقه شهر به بخش خصوصی واگذار شده و آن‌ها تجهیزات و ماشین آلات خود را دارند.

وی افزود: هم اکنون دو هزار کارگر کار جمع آوری زباله و رسیدگی به فضای سبز را در حوزه خدمات شهری شهرداری برعهده دارند.

مرادی یکی از مشکلات نیرو‌های شهرداری در بحث جمع آوری زباله را جمع آوری زباله‌های کف خیابان عنوان کرد و افزود: متاسفانه برخی افراد با وجود این همه فرهنگ سازی، هنوز زباله‌های خود را از خودرو به داخل خیابان پرتاب می‌کنند واصلا فکر نمی‌کنند که جمع آوری این زباله‌ها که در سطح خیابان پراکنده می‌شود چقدر برای نیرو‌های پاکبان سخت و دشوار است.

این مسئول از مردم خواست تا برای کم کردن فشار کاری این نیروها، از انداختن زباله داخل خیابان و کوچه خودداری کرده و زباله‌های خود را حتما داخل مخازن زباله بیندازند.

ایسنا،

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار