رییس گروه پیش‌بینی هواشناسی ایلام گفت: شهرستان‌های دهلران و مهران در این استان طبق آمار سازمان هواشناسی گرمترین نقاط کشور طی روز گذشته بودند.
کد خبر: ۸۸۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 27 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی میهن‌پرست  اظهار داشت: دیروز دمای شهرستان دهلران ۴۹ و مهران ۴۸ درجه سانتیگراد ثبت شد که به ترتیب اولین و دومین شهر گرم کشور بودند.

وی افزود: همچنین شهر لومار مرکز شهرستان سیروان نیز بعد از شهرهای شهداد، آبادان، شوش و سومار در زمره گرمترین مناطق کشور قرار گرفت.

میهن‌پرست یادآور شد: موج گرما تا پایان هفته در استان ایلام استقرار دارد و اوج گرما طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه خواهد بود که دمای هوا در مناطق گرمسیر تا ۵۱ و نقاط سردسیر تا ۴۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی در مورد بارندگی‌ها هم توضیح داد: بارش‌های تابستانه امروز هم ادامه دارد هرچند نسبت به روزهای گذشته شدت آن ضعیف‌تر است و البته در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز احتمال وقوع بارش‌ها دور از انتطار نیست.

وی اضافه کرد: بارش‌های تابستانه به صورت نقطه‌ای و مقطعی و همراه با رگبار، رعد و برق و وزش شدید و لحظه‌ای تندباد است که باعث بروز گرد و خاک محلی هم خواهد شد.

میهن‌پرست گفت: هرچند هوای برخی نقاط استان ایلام بارانی است اما باتوجه به اینکه بارش‌ها غالبا عصر و شب رخ می‌دهد بنابرین تاثیر چندانی در فروکش کردن موج گرما ندارد چرا که اوج گرما در ساعات پیش از ظهر تا بعداز ظهر است و فقط در عصر و شب تا حدودی موجب خنکی هوا می‌شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار