محمود رضا مرادی در گفتگو با تابناک:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:با توجه به رویدادهای پیش رو در استان و کشور پیش بینی وضعیت خوبی در زمینه موارد مبتلا و بستری در استان نخواهیم داشت و در اواخر شهریور و اوایل مهر با افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ مواجه خواهیم بود.
کد خبر: ۸۸۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 28 July 2020

محمودرضا مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:میزان موارد بستری مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه در یکی دو هفته گذشته سیر نزولی داشته است اما این وضعیت بسیار شکننده است و در صورت نادیده گرفتن پروتکل ها ی بهداشتی با افزایش تعداد موارد بستری و مرگ میر در استان مواجه خواهیم شد.

وی افزود:بنابراین پیش بینی های لازم برای مقابله با این مسئله در بعد بهداشتی،درمانی و همچنین تجهیزات و امکانات مورد نیاز بسیار ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد تا در صورت صعودی شدن دوباره این ویروس دچار مشکل نشویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد:بر این اساس دانشگاه در حال تدوین نقشه راه برای مدیریت و مقابله با کرونا در پاییز و زمستان می باشد و در این نقشه پیش بینی های لازم در خصوص امکانات، تجهیزات و داروی مورد نیاز و میزان افزایش تعداد تخت های لازم به ویژه در بخش های ICU مد نظر قرار می گیرد.

مرادی خاطر نشان کرد:تعداد تخت های ICU در بیمارستان های استان مناسب نیست و باید ۳۰ درصد تخت های موجود در هر بیمارستان را تخت ICU تشکیل دهد و با تلاش های انجام شده تعداد ۲۰ تخت ICU به بیمارستان فارابی و ۵۰ تختICU نیز به بیمارستان امام رضا(ع) افزوده خواهد شد.

وی در پایان گفت: راه اندازی مگا آی سی یو و تامین تجهیزات مورد نیاز آن از اولویت های اصلی دانشگاه در شرایط کنونی و در راستای فراهم سازی امکانات لازم برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ است .


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار