رئیس هیات کاراته استان کرمانشاه گفت: اگر یک کرسی در کمیته‌های مختلف فدراسیون داشته باشیم، مانع از حق خوری‌ها درحق قهرمانانمان می‌شویم.
کد خبر: ۸۸۰۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸ 28 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سعید نصرالهی، با اشاره به شیوع بیماری کرونا از اواخر سال گذشته، اظهارکرد: برنامه‌های زیادی را برای کاراته کرمانشاه در سال 1399 تدوین کرده بودیم که با شیوع این بیماری و تداوم عدم فعالیت رشته‌های پربرخورد، اجرایی نشد.

وی تصریح کرد: در میان رشته‌های مختلف ورزشی که از این بیماری متاثر شدند، رشته‌های پربرخورد از جمله کاراته بیشترین آسیب را دیدند.

رئیس هیات کاراته استان تاکید کرد: البته در حال حاضر باشگاه‌های کاراته استان در بخش کاتا فعال هستند و باتوجه به اینکه از دیرباز در این بخش ضعیف بوده‌ایم، برای همین با ازسرگیری فعالیت‌های کاتا بدنبال تقویت آن هستیم.

وی افزود: در این راستا چندی پیش اولین دوره مسابقات مجازی کاتا را در استان برگزار کردیم که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و حدود 250 کاتاکار در این مسابقه شرکت کردند و کار داوری فیلم های ارسال شده هم حدود یک هفته ای طول کشید.

نصرالهی اضافه کرد: بعد از اینکه این مسابقات در استان برگزار شد، فدراسیون با الگوگیری از مسابقات کرمانشاه، مسابقات مجازی کاتا را در سطح کشور برگزار کرد که در این مسابقات کاتاکاهای استان صاحب چهار مدال برنز شدند.

وی در ادامه به بلاتکلیفی رشته‌های پربرخورد با تداوم بیماری کرونا هم اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه نمی‌دانیم این بیماری چه زمانی فروکش می‌کند، برای همین بنظر می‌رسد تا پایان سال 1399 نتوانیم کاری انجام دهیم. هرچند در برنامه داشتیم تا میزبانی یک مسابقه بین المللی خوب را داشته باشیم، اما با این شرایط بعید می‌دانیم امسال اجرایی شود.

رئیس هیات کاراته استان در ادامه به تعویق رقابت‌های المپیک هم اشاره کرد و گفت: اگر کرونا تداوم داشته باشد و المپیک برگزار نشود، اتفاق خوبی نخواهد بود، چراکه انگیزه بسیاری از قهرمانان ما از بین خواهد رفت.

وی همچنین بااشاره به تاثیرات کرونا بر معیشت و زندگی مربیان کاراته استان، اعلام کرد: در رشته کاراته مربیان بسیار زیادی داریم که معیشت برخی از آنها از این راه تامین می‌شود، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا چند ماه است درآمد خود را از دست داده‌اند.

نصرالهی افزود: متاسفانه هیات هم بنیه مالی قوی ندارد که بخواهد از این تعداد مربی حمایت داشته باشد و از طرف دیگر وامی که برای کمک به مربیان فعال در باشگاه ها در نظر گرفته اند، با سود 12 درصدی است که نرخ بالایی است.

این مسئول تاکید کرد: وزارت ورزش حمایتی از مربیان ورزشی نداشته و باتوجه به تعداد بالای آنها و اینکه زندگیشان تحت تاثیر قرار گرفته باید فکری اساسی برایشان شود.

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت محدثه آقایی بانوی ملی پوش کرمانشاهی که سال گذشته به دلیل مشکلاتی از اردوی تیم ملی خط خورد نیز گفت: آن زمان حاشیه‌هایی درست شد و این بانوی کرمانشاهی نتوانست اردوی تیم ملی را همراهی کند، اما در رقابت‌های لیگ برتر کاراته که در زمستان برگزار شد، این ملی پوش عملکرد بسیار خوبی در تیمش داشت و تیمش نیز قهرمان شد و این یک امیدواری است که دوباره شاهد بازگشتش به مسیر قهرمانی و حضورش در تیم ملی باشیم.

نصرالهی تاکید کرد: متاسفانه طی سنوات گذشته کاراته کرمانشاه در فدراسیون هیچ کرسی در کمیته های مختلف نداشته، درحالی که اگر یک کرسی داشتیم، مانع از حق خوری‌هایی در حق قهرمانانمان می‌شدیم.

وی افزود: برای همین در تلاشیم که بتوانیم یک کرسی را در فدارسیون داشته باشیم و باتوجه به پتانسیل‌های خوبی که در مربیگری بخش کومیته داریم، دنبال می کنیم از وجود مربیان کرمانشاهی در کادر فنی تیم های مختلف رده‌های پایه استفاده شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار