بخش فیروزآباد با ۲۱ هزار نفر جمعیت و با وجود فاصله کم با شهر کرمانشاه از محرومیت‌های زیادی رنج می‌برد. می‌توان گفت: فیروزآباد محروم‌ترین بخش استان کرمانشاه است که از امکانات رفاهی و آموزشی خوبی برخوردار نیست و در عین حال این بخش هیچ زیرساخت صنعتی ندارد و عمده درآمد مردمان آن از بخش کشاورزی است.
کد خبر: ۸۸۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 28 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حالا چند وقتی است فیروزآباد این بخش محروم در کانون توجه مدیران استانی و شهرستانی قرار گرفته و این اتفاق می‌تواند زمینه‌ساز توسعه این بخش محروم باشد و با باز شدن پای سرمایه گذاران شاهد اتفاقات خوبی در حوزه عمران و آبادانی این بخش محروم باشیم.

فضل الله رنجبر امروز(هفتم مرداد) در جلسه شورای اداری شهرستان کرمانشاه که با حضور محمد رشیدی نماینده کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به تهیه برنامه توسعه سه ساله برای محرومیت‌زدایی بخش فیروزآباد، گفت: بنا به دستور استاندار کرمانشاه و با همراهی معاونت اقتصادی استانداری قرار شده در قالب یک برنامه سه ساله که از امسال شروع و تا سال 1401 ادامه خواهد داشت، در بخش‌های مختلف زیربنایی شامل آب، برق، مخابرات و ... شاهد تحولاتی در منطقه محروم فیروزآباد باشیم.

رنجبر افزود: قرار است در قالب این برنامه سه ساله در حوزه اقتصادی نیز در جهت افزایش تولیدات و نهایتا درآمد مردم با رویکرد حل مشکل اشتغال تلاش شود.

رنجبر اضافه کرد: قرار شده استاندار کرمانشاه با بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی و ... برای ایجاد قرارگاهی در این منطقه برای خدمت رسانی به مردم فیروزآباد هماهنگی کند، ضمن اینکه در راستای توسعه این بخش از ظرفیت‌ نمایندگان هم برای جذب بودجه‌های بیشتر برای توسعه بخش محروم فیروزآباد استفاده خواهیم کرد.

رنجبر اضافه کرد: بخش فیروزآباد یکی از وسیع ترین بخش‌های استان و در عین حال محروم‌ترین بخش در استان کرمانشاه است که بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته در کشور در سال 1395 بیش از 21 هزار نفر جمعیت دارد. بخش فیروزآباد 204 روستای دارای سکنه دارد و تنها 17 درصد روستاهای این بخش طرح هادی دارند.

پایین بودن سطح خدمات رسانی، وجود بافت های ناایمن روستایی، نداشتن زیر ساخت صنعتی و... از مهمترین مشکلات بخش فیروزآباد در شهرستان کرمنشاه است که رنجبر به آنها اشاره کرد.

فرماندار کرمانشاه در ادامه این نشست با اشاره ضرورت رسیدگی به مشکلات محرومان، گفت: در برگ برگ وصیتنامه امام خمینی(ره) رسیدگی به مشکلات محرومین مورد تاکید قرار گرفته، لذا باید حل مشکلات مردم در اولویت کاری مدیران شهرستان باشد.

رنجبر با بیان اینکه در شرایط سخت تحریم‌ها مدیران باید مردم‌داری را محور کار خود قرار دهند، تاکید کرد: ایجاد رضایتمندی در مردم با رسیدگی سریع به امور آنها می تواند نقش مهمی در ایجاد رضایتمندی عمومی داشته باشد و دشمنان را از اهدافشان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب ناامید کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا در شهرستان ضروت دارد، از مدیران شهرستان کرمانشاه خواست تا در جهت اجرایی کردن این مصوبات تلاش کنند.

وی با قدردانی از بزرگان و معتمدین کرمانشاه برای ایجاد یک جو خوب در سطح روستاهای کرمانشاه مبنی بر عدم برگزاری مراسم های جشن و عزا و یا حداقل برگزاری آن با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، گفت: امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم شاهد قطع زنجیره انتقال بیماری در کرمانشاه باشیم.

مردم صرفه جویی در مصرف آب و برق را فراموش نکنند

فرماندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به بالا بودن مصرف آب در شهرستان در روزهای اخیر، گفت: هم اکنون میزان مصرف آب در کرمانشاه بین 20 تا 25 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

رنجبر گفت: وضعیت آب کرمانشاه از نظر قطعی شبانه و بعضا روزانه خوب نیست، لذا از مردم و ادارات می خواهیم صرفه جویی در مصرف آب را فراموش نکنند.

رنجبر اضافه کرد: اگر هر فردی فقط 10 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کند، به شرایط پایداری از نظر تامین آب در کرمانشاه خواهیم رسید.

فرماندار کرمانشاه از اداراتی و دستگاه‌هایی که چاه آب شرب دارند، خواست تا برای تقویت شبکه آب شرب کرمانشاه پای کار بیایند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به بالا رفتن مصرف برق در شهرستان کرمانشاه در پی افزایش دمای هوا در فصل تابستان داشت و گفت: برای کاهش مصرف برق، ساعت کاری ادارت در کرمانشاه کاهش پیدا کرده که از ادارات می خواهیم بعد از ساعات اداری برق‌ها و کولرها را خاموش کرده تا شاهد قطعی برق در سطح شهرستان نباشیم. از مردم هم می خواهیم در مصرف برق صرفه جویی کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار