حریرچی:
معاون کل وزارت بهداشت، گفت: تهران هم به جمع ۲۶ استان کشور که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، پیوست.
کد خبر: ۸۸۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵ 29 July 2020

۷۳ میلیون ایرانی در مناطق قرمز کرونایی/افزایش آمار فوتی ها

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، ایرج حریرچی، در استودیو خبر ۲۱ شبکه اول سیما درباره آمار فزاینده مبتلایان به کرونا، افزود: حدود یک ماه زمان نیاز است تا اثر پویش من ماسک می‌زنم را بتوانیم در جامعه مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون شاهد کاهش مراسم عزا و عروسی نبوده‌ایم فقط آمار استفاده از ماسک بر روی ۶۰ درصد جامعه باقی مانده است.

حریرچی تصریح کرد: در حال حاضر فقط ۵ استان کشور با جمعیت حدود ۱۰ میلیون نفر در وضع قرمز نیستند بلکه در شرایط فعلی از مجموع ۸۳ میلیون نفر جمعیت کشور حدود ۷۳ میلیون نفر در وضع قرمز رنگ به سر می‌برند.

وی از پیشنهاد اعمال محدودیت‌های ترافیکی به ستاد ملی کرونا خبر داد و افزود: از آنجا که بیشتر محدودیت‌ها تأثیر مستقیم بر معیشت مردم دارد نیازمند احتیاط در اجرا می‌باشد، اما اگر آمار مرگ و میر و بستری افزایش داشته باشد دولت مجبور به اعمال تعطیلات بیشتری خواهد شد کما اینکه سطوح شغلی ۳ و ۴ در تهران مانند اماکن ورزشی، تالارها و آریشگاه‌های زنانه تعطیل می‌باشد.

معاون کل وزرات بهداشت گفت: از آنجا که هنوز آمار مبتلاهای بستری افزایشی است احتمال می‌رود آمار مرگ و میر هم به مدت ۲ هفته رو به افزایش باشد.

حریرچی با بیان اینکه آمار فوتی‌های کل کشور در یک سال حدود هزار نفر می‌باشد افزود: شمار ۲۳۵ فوتی امروز کشور به علت کرونا حدوداً یک پنجم فوتی‌های عادی سالانه بوده و این آمار یک نوع هشدار و آماده باش اجتماعی است که ما باید رفتار بهداشتی اجتماعی خود را تغییر دهیم و بخصوص مراقب بچه‌ها و جوانان باشیم.

وی درباره تصمیم‌های اعمال محدودیت‌های مناسبت‌های مذهبی و عزاداری در ماه محرم نیز گفت: در جلسه‌ای که امروز با حضور وزیر بهداشت و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در وزارت بهداشت برگزار شد اصل جلسه به پیشگیری از ابتلاء به کرونا بنا شده بود، زیرا طبق دستورات اسلامی حفظ جان مسلمین از اوجب واجبات است.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: اصل هر گونه تجمع مغایر با مقررات بهداشتی است به این علت برپایی مراسم و مناسبت‌های باشکوه عزاداری مانند سال‌های قبل اصلاً امکان ندارد و شدنی نیست.

حریرچی افزود: درباره بیرون رفتن دسته‌های عزاداری تصمیم بر لغو این گونه عزاداری می‌باشد همچنین عزاداری و تجمعات در فضای بسته هم ممکن نخواهد بود.

وی تصریح کرد: آن دسته از کسانی که اظهار نظر می‌کنند بهتر است صبر کنند و منتظر فرمایشات مقام معظم رهبری بمانند و خواهش می‌کنیم از مقام معظم رهبری و سایر مراجع داغ‌تر نباشند و شکوه این مناسبات مذهبی را با رعایت کامل شعور و شور و در شأن کامل مسلمین برگزار کنند.

معاون کل وزرات بهداشت ادامه داد: نظارت به اجرای درست و دقیق این تصمیم‌ها جدی خواهد بود، اما ناظران اصلی ما، خود افراد و حاضران در اینگونه اجتماعات هستند.

حریرچی درباره مراسم عید قربان هم، گفت: از هموطنان اهل تسنن چه در جنوب و چه در شمال کشور درخواست می‌کنم از برپایی مراسم نماز جماعت باشکوه مانند سال‌های قبل و مراسم قربانی کردن‌های دسته جمعی پرهیز کنند و گرنه همان بلایی که عید فطر بر سر ما آمد دوباره تکرار خواهد شد.

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار