مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر سه شهرک گلخانه‌ای در استان در حال احداث است و بر اساس وعده‌های داده شده تا پایان امسال ۳۷.۷ هکتار به مساحت شهرک‌های گلخانه‌ای فعال استان اضافه خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 29 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،رضا زارعی ، با بیان اینکه یکی از این شهرک‌های گلخانه‌ای، گلخانه حیدرآباد شهرستان هرسین است، گفت: این شهرک گلخانه‌ای قرار است در دو فاز 23 و 20 هکتاری احداث شود که تا پایان سال 15 هکتار از فاز اول آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

زارعی با بیان اینکه دومین شهرک گلخانه‌ای در دست ساخت در استان کرمانشاه در منطقه تپه داراب خان شهرستان سرپلذهاب قرار دارد، گفت: این گلخانه 37 هکتاری است که سرمایه‌گذار آن قول بهره برداری از هشت هکتار آن را تا پایان امسال داده است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان کرمانشاه سپس با اشاره به در دست اجرا بودن شهرک گلخانه‌ای شهرستان اسلام آباد غرب با مساحت 53 هکتار، گفت: تاکنون نیم هکتار از این گلخانه به بهره‌برداری رسیده و سرمایه‌گذار آن وعده به بهره‌برداری رسیدن 14.7 هکتار دیگر از مساحت گلخانه تا پایان امسال را داده است.

زراعی اضافه کرد: در صورت تحقق وعده‌های سرمایه‌گذاران تا پایان امسال 37.7 هکتار به مساحت شهرک‌های گلخانه ای استان کرمانشاه اضافه خواهد شد که با احتساب متوسط عملکرد 400 تنی شهرک‌های گلخانه‌ای بیش از 15 هزار تن به میزان تولیدات شهرک‌های گلخانه‌ای استان اضافه خواهد شد.

زارعی گفت: شهرک‌های گلخانه ای در دست ساخت استان عمدتا در زمینه تولید سبزیجات و صیفی‌جات فعال خواهند شد.

وی سپس اشاره‌ای هم به در حال آماده شدن زیرساخت‌های یک شهرک گلخانه ای 500 هکتاری در شهرستان قصرشیرین داشت و از متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در این شهرک گلخانه‌ای دعوت کرد.

این مسئول ادامه داد: شهرک های گلخانه ای به صورت اجاره به شرط تملیک سه ساله به سرمایه گذاران واگذار می‌شوند و شرط واگذاری آنها داشتن طرح توجیهی اقتصادی است. در ضمن از متقاضیان حمایتهای تسهیلاتی هم می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار