معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد: امسال ۲۶ هزار نوآموز پیش‌دبستانی در استان ثبت‌نام کنند.
کد خبر: ۸۸۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 29 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،ناهید فضلی، اظهار کرد: سال گذشته 26 هزار نوآموز در استان کرمانشاه دوره پیش‌دبستانی را گذراندند که پیش‌بینی می‌شود امسال هم همین حدود ثبت‌نام نوآموزان پیش‌دبستانی را در استان داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه حضور نوآموزان در دوره پیش‌دبستانی به اندازه حضور کلاس اولی‌ها اهمیت دارد، گفت: برای بازگشایی مدارس سناریوهایی برای وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز کرونا پیش بینی شده و شیوه تحصیل نوآموزان پیش دبستانی دقیقا مشابه کلاس‌اولی‌ها خواهد بود، لذا از والدین نوآموزان پیش‌دبستانی می‌خواهیم بدون هیچ نگرانی برای ثبت‌نام فرزندان خود اقدام کنند.

فضلی سپس دوره پیش دبستانی را شامل دوره‌ای دو ساله و الزامی برای کودکان ۴ و ۵ ساله عنوان کرد و افزود: سن ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی اول، چهار تا پنج سال تمام و شامل متولدین دوم مهر 1394 تا اول مهر 1395 و سن ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی دوم هم پنج تا شش سال تمام و شامل متولدین دوم مهر 1393 تا اول مهر 1394 است.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام و تحصیل نوآموزان پیش دبستانی به دو صورت ثبت نام در مدارس دولتی و غیردولتی و در هر دو با مشارکت خانواده‌ها انجام می‌شود، گفت: گذراندن دوره پیش دبستانی برای خانواده های روستایی و مناطق محروم و حاشیه نشین رایگان است.

فضلی اشارهای هم به نحوه سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی داشت و گفت: کارهای مرتبط با سنجش سلامت نوآموزان پیش‌دبستانی بعد از اتمام کار سنجش سلامت کلاس‌اولی‌ها انجام خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه دوره پیش‌دبستانی نقش مهمی در شناسایی استعداد و توانمندی‌ نوآموزان دارد، گفت: تحقیقات نشان داده افرادی که دوره پیش دبستانی را گذرانده باشند، در دوران تحصیل موفق‌تر خواهند بود.

فضلی افزود: گذراندن دوره پیش‌دبستانی می تواند نقش مهمی در آموزش مهارت‌های جسمانی مثل مداد دست گرفتن، مهارتهای اجتماعی همچون شرکت در کار گروهی و ... داشته باشد.

فضلی ادامه داد: گذراندن این دوره نقش مهمی در ایجاد اعتماد به نفس در نوآموزان خواهد داشت، چرا که آنها را با کار گروهی و حضور در فضای رسمی آشنا می‌کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار