رئیس نظام مهندسی استان کرمانشاه گفت: حضور مهندس ناظر در مراحل مختلف ساخت و ساز از طریق تعریف جی‌.پی.اس با یک لینک ارتباطی بین نظام مهندسی و شهرداری به زودی به مرحله اجرا می‎رسد.
کد خبر: ۸۸۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 30 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس، احسان داریوشی امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: وقتی مالکی با مراجعه به شهرداری تقاضا به ساخت و ساز می‌کند با بررسی تقاضا طبق ضوابط و مقررات خاصی، به نظام مهندسی ارجاع داده می‌شود.

وی مهمترین وظیفه نظام مهندسی را طراحی و نظارت بر امور ساخت و ساز دانست و ادامه داد: نظام مهندسی با معرفی 9 مهندس به این پروژه؛ چهار نفر به عنوان طراح و پنج نفر به‌عنوان ناظر در رشته‌های مختلف با توجه به اهمیت ساختمان به سازنده ذی‌صلاح معرفی می‌شوند.

رئیس نظام مهندسی استان کرمانشاه ادامه داد: هرکسی که ناظر ساختمان می‌شود وظایفی را عهده‌دار می‌شود که طی صورتجلسه‌ای بین مالک و ناظر در دفترخانه یک سری تعهدات متقابل به هم را به امضا می‌رسانند.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی استفاده از خدمات نظام مهندسی با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌ها، گفت: وظایف قانونی مهندس ناظر در قانون تعریف شده که اگر به آن عمل نکند در شورای انتظامی نظام مهندسی که حکم یک دادگستری را در سازمان نظام مهندسی دارد، بررسی می‌شود.

داریوشی تصریح کرد: براساس ماده 35 قانون نظام مهندسی، نظارت عالیه نیز از سوی راه و شهرسازی تخلفات را بررسی و اگر مشکلی در پروژه‌ای باشد آن را به سازمان نظام مهندسی ارجاع و در شورای انتظامی نظام مهندسی بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: هر جایی که نظام مهندسی در ساخت و ساز وارد شده کیفیت بهتری دیده شده، لذا باید یک اعتماد بین مالک و مهندس ناظر باشد.

وی در خصوص حضور و نظارت مهندسان در مراحل مختلف ساخت و ساز، گفت: برای بررسی حضور مهندس ناظر در مراحل مختلف ساخت و ساز نرم‌افزای تهیه شده که با یک لینک، ارتباطی بین نظام مهندسی و شهرداری برقرار می‌کند که حضور مهندس ناظر در محل پروژه با یک اپلیکشن با جی.‌پی.اس. فعال بررسی و گزارشات به صورت آن‌لاین ارسال می‌شود؛ این سامانه بزودی به مرحله اجرا می‌رسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار