مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: ذخایر خون به حد بسیار پایینی آمده، از این رو دست نیاز خود را خالصانه به سوی اهداکنندگان دراز می‌کنیم.
کد خبر: ۸۸۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 30 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس، پژمان صالحی‌فر ضمن تبریک روز اهدای خون و سالروز تاسیس سازمان انتقال خون، اظهار داشت: از زمانی که سازمان انتقال خون ایران (حدود 46 سال پیش) تاسیس شده تا به امروز همراهی همیشگی اهدا کنندگان در کشور بی‌نظیر بوده در فاصله این 46 سال بیش از 50 میلیون واحد خون اهدا شده است.

وی تصریح کرد: اهدا کنندگان در همه شرایط در بحران‌هایی همچون سیل، زلزله و زمان دفاع مقدس همیشه یاری‌گر بیماران بوده‌اند، چرا که نیاز به خون به عنوان یک ماده حیات‌بخش نیازی همیشگی است و نه می‌توان آن در کارخانه‌ای تولید کرد و یا از جایی خرید و یا از کشوری وارد کرد.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه خون را مصداق نوشدارو دانست و گفت: خون اگر به موقع و در زمان مناسب خود به یک بیمار برسد زندگی بیمار را نجات می‌دهد و اگر از زمان خود بگذرد و بیمار جان خود را از دست دهد به هر میزانی باشد، دیگر هیچ فایده‌ای ندارد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: بحران کرونا از بحران، سیل، زلزله و جنگ خیلی مهمتر است، چرا که همه این بحران‌ها به صورت موضعی و مقطعی هستند و در قسمتی از دنیا اتفاق می‌افتد، اما بحران کرونا کل دنیا را درگیر کرده و بیماران بسیار زیادی در این شرایط چشم به راه اهدا کنندگان هستند.

وی گفت: ذخایر خون به حد بسیار پایینی آمده، از این رو دست نیاز خود را خالصانه به سوی اهداکنندگان دراز می‌کنیم و به آن‌ها اطمینان می‌دهیم که نگران نباشند امن‌ترین جا از لحاظ جلوگیری از انتقال کرونا بعد از خانه‌‌های مردم، سازمان انتقال خون است و تمام شرایط و پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود

صالحی‌فر در پایان گفت: سازمان انتقال خون استان از 7:30 دقیقه صبح تا ساعت 19 آماده خدمات‌رسانی به مردم نوعدوست استان برای اهدای خون است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار