مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: کریدور گردشگری «بیستون_طاقبستان» در انتظار انتخاب سناریوی اجرایی است.
کد خبر: ۸۸۱۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ 30 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر،امید قادری درباره کریدور گردشگری بیستون- طاقبستان اظهار داشت: بر اساس آخرین مباحث مطرح شده در کارگروه سرمایه گذاری قرار شد استاندار به یکی از معاونین خود در این راستا حکمی را ابلاغ کند و بر اساس سناریوی انتخاب شده توسط استاندار، پروژه در پیش گرفته شود.

وی افزود: به این منظور سه سناریو طراحی شده که بر مبنای یکی از آنها به منظور اجرای طرح باید یک شرکت عمرانی تأسیس شود تا نسبت به انجام امور زیرساختی اقدام کند، همچنین می‌توان با اتخاذ مشاور از سوی اداره کل نظارت‌هایی را بر دستگاه‌های اجرایی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اعمال کرد یا دستگاه‌های زیرساختی استان هر کدام بخشی از کار را بر عهده بگیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: هر کدام از این سناریوها انتخاب شود پروژه بر اساس آن پیش خواهد رفت و در حال حاضر منتظر انتخاب آن توسط استاندار هستیم.

قادری بیان داشت: این پروژه بسیار بزرگ است امیدواریم که امسال وارد فاز جدیدی شود.

این مسئول عنوان کرد: گام نخست پروژه تکمیل طرح مطالعاتی بود که انجام شده همچنین قطعه بندی اراضی برای گردشگری و چارچوب کار از نظر حجم سرمایه گذاری، عملیات زیربنایی و زیرساختی نیز تعیین شده است و باید وارد فاز اجرایی شود.

وی با بیان اینکه باید دید بر اساس واقعیت‌های بودجه‌ای کدام یک از سناریوهای تعیین شده قابلیت اجرا دارد، ادامه داد: اعتبارات برآورد شده برای اجرای پروژه مذکور بر اساس آمار و اطلاعات سال ۹۶ بوده که بر آن اساس ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی لازم است اما در حال حاضر این رقم بسیار متفاوت خواهد بود و بروزرسانی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: بروزرسانی این اعداد کار سخت و زمان بری نیست بلکه در اسرع وقت پس از انتخاب سناریو انجام خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار