کد خبر: ۸۸۲۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳ 30 July 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

منابع طبیعی: دو پلاک کوه دماوند همچنان وقف هستند
در پی انتشار اخباری مبنی بر صدور سندی به نام دولت برای کل اراضی قله دماوند، معاون حفاظت و امور اراضی اداره منابع طبیعی مازندران گفت: اختلاف‌ها بر سر دو پلاک ۶۸ و ۶۹ حل شده است؛ اما همچنان دو پلاک دیگر سابقه وقفیت دارند که پیگیر حل مشکل این دو پلاک نیز هستیم. موسی مقیمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: خوشبختانه برای پلاک‌های ۶۸ و ۶۹ کوه دماوند که پیش از این اختلافاتی بر سر آن با سازمان اوقاف داشتیم، سندی به اسم سازمان جنگل‌ها صادر شد. برای بقیه پلاک‌ها نیز جانمایی صورت گرفته است و پیگیر صدور سند برای آن‌ها هستیم. وی در پاسخ به این پرسش که آیا مالکیت سازمان جنگل‌ها بر سایر پلاک‌های دماوند اثبات شده است، گفت: در حال حاضر اختلافاتی روی پلاک‌های ۳۵ و ۳۷ وجود دارد که آن‌ها نیز سابقه وقفیت داشته اند. امیدواریم بتوانیم برای این دو پلاک نیز سندی به اسم دولت بگیریم. معاون حفاظت و امور اراضی اداره منابع طبیعی استان مازندران در پایان گفت: اعتقاد ما این است که کوه دماوند جزو انفال است و باید تحت مالکیت سازمان جنگل‌ها باشد. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز اعلام کرده است که با تلاش یک تیم ویژه کل اراضی قله دماوند به نام دولت سند دار شده است.

سردار حاجی زاده: برای اولین بار در دنیا، شلیک موشک‌های بالستیک از اعماق زمین انجام شده
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توئیتی درباره موشک های بالستیک شلیک شده در رزمایش پیامبر اعظم(ص) توضیح داد. فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در توئیتی نوشت: رویش موشک های بالستیک دفن شده در اعماق زمین در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۴؛ تام و مشخصات این موشک محرمانه است. این توئیت با هشتگ مزرعه موشکی منتشر شده است. سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری چهاردهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، اظهار داشت: برای اولین بار در دنیا شلیک موشک‌های بالستیک از اعماق زمین انجام شده است. وی افزود: این پرتاب‌ها بدون داشتن سکو و تجهیزات مرسوم انجام شده است و موشک‌های مدفون شده یکباره زمین را می‌شکافند و اهداف خود را مورد اصابت قرار می‌دهند.

واکنش سعید حدادیان به انتقادات از اظهاراتش در مورد برگزاری مراسم محرم: سخنانم تقطیع شده است!
سعید حدادیان، مداح اهل بیت (ع) با اشاره به سخنان اخیر خود در مجلس عزاداری شهادت امام باقر (ع) در مهدیه امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: این سخنان بنده تقطیع شده است. زیربنا و اصل حرف من این اساس بود که جلسات عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید برگزار شود که این امر نیز مورد نظر و وفاق همگان است. وی افزود: در این جلسه مبنای بحث این قاعده فقهی بود: «الجمع مهما امکن اولی من الطرح» که بیانگر لزوم جمع دلالی بین دو دلیل متعارض، در صورت امکان است. معنایش آن است که متضمن عمل به هر دو دلیل تا حدامکان، است، زیرا عمل به هر دو دلیل، از کنار گذاشتن و عمل نکردن به آن‌ها بهتر است. حدادیان تصریح کرد: بنابراین، کنار گذاشتن جلسات محرم نباید مطرح شود، زیرا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان برگزاری هست. این مداح اهل بیت (ع) تصریح کرد: بارها اعلام کرده‌ام که مسئولین وزارت بهداشت کشور، خود اهل جلسات امام حسین (ع) و مجالس عبادی هستند، اما دشمنان در ایام منتهی به محرم تلاش دارند ما را در جبهه مقابل آن‌ها قرار دهند. وی افزود: در خصوص برپایی دسته عزاداری نیز من گفتم اگر لازم باشد این گونه عزاداری کنیم که دسته در فضای باز تشکیل شود، با فاصله سه متری میان هر نفر از میدان آزادی تا انقلاب عزاداری می‌کنیم که این حرف نیز تقطیع شد. حدادیان در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میان همه مسئولین و هیأتی‌ها متفق‌القول است.

محیط زیست: هرگونه واگذاری کوه دماوند، توجیه قانونی ندارد
معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کوه دماوند در سال ۱۳۸۱ و از ارتفاع بیش از ۴۵۰۰ متر، به عنوان اثر ملی ثبت و این موضوع در روزنامه رسمی منتشر شد و هرگونه واگذاری و تغییر مدیریت آن فاقد توجیه قانونی است. کیومرث کلانتری تاکید کرد: دماوند امانتی است که باید به نسل‌های آینده تحویل دهیم. وی با بیان اینکه پشتوانه حفظ محیط‌ زیست، مردم و افکار عمومی هستند، گفت: از حساسیت مردم در خصوص کوه دماوند، به عنوان نماد ملی کشور و مهم‌ترین اثر طبیعی ثبت شده ملی صمیمانه تشکر می کنم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست کلانتری ابراز امیدواری کرد که با حضور بیش از پیش مردم در عرصه حفظ محیط زیست‌ کشور، شاهد تحقق روزافزون شعار هشتاد میلیون محیط بان، برای توسعه پایدار ایران باشیم.

باشگاه پرسپولیس: ارتباط‌ ما با تلویزیون همچنان قطع خواهد بود
باشگاه پرسپولیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتباط کلیه مسئولان، مربیان و بازیکنان پرسپولیس با تلویزیون قطع خواهد بود تا تکلیف مجری این سازمان و اظهارات دور از واقعیتش مشخص شود. باشگاه پرسپولیس در آخرین واکنش خود نسبت به صحبت های یکی از مجریان تلویزیون اعلام کرد: در پی حواشی به وجود آمده پس از اظهارات عجیب یک مجری در تلویزیون، مسئولان باشگاه، اعضای تیم و هواداران پرسپولیس در درخواستی، خواستار عذرخواهی رسمی این فرد شدند. این مجری روز گذشته در همان برنامه قصد عذرخواهی داشت اما باز هم صحبت‌هایی مطرح کرد که باعث شد تا باشگاه پرسپولیس در راستای استیفای حقوق معنوی خود، از این مجری به صورت رسمی شکایت کند. اظهارات دور از منطق و صحبت‌های عجیب این مجری در تلویزیون که قصد زیر سوال بردن زحمات اعضای تیم پرسپولیس در راه پوکر قهرمانی را داشت، ناراحتی شدید کادرفتی، مدیر تیم و بازیکنان را در پی داشته است. با تصمیم مسئولان باشگاه، همچنان ارتباط کلیه مسئولان، مربیان و بازیکنان پرسپولیس با تلویزیون قطع خواهد بود تا تکلیف اظهارات دور از واقعیت این مجری مشخص شود. گفتنی است، یکی از مجریان سازمان صدا و سیما روز دوشنبه در برنامه زنده تلویزیونی اظهاراتی را علیه پرسپولیس عنوان کرد که باعث ایجاد حواشی شد.

بسیج دانشجویی خواستار شفاف سازی عضویت دختر روحانی در هیات علمی دانشگاه شد
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در نامه ای به زالی، رئیس این دانشگاه، خواستار شفاف سازی پرونده مریم روحانی، فرزند رئیس جمهور در جذب هیات علمی این دانشگاه شد.
متن نامه به شرح زیر است؛
«استاد ارجمند جناب آقای دکتر زالی
رئیس محترم دانشگاه
سلام علیکم
با صلوات بر محمد (ص) و آل پاکش، ضمن تشکر از زحمات جنابعالی در عرصه مقابله با کرونا، احتراماً با توجه به شایعات و شائبه‌هایی که در خصوص انتخاب خانم دکتر مریم روحانی، فرزند ریاست محترم جمهوری، به عنوان عضو هیئت علمی گروه مهندسی بافت و علوم سلولی کاربردی دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بدون طی شدن روال قانونی ایجاد شده است، من جمله عدم درخواست گروه مربوطه و تأیید رئیس دانشکده و نیز عدم ارتباط رشته تحصیلی ایشان (بیوتکنولوژی پزشکی) با گروه مذبور، از جنابعالی به عنوان رئیس دانشگاه و رئیس هیئت اجرایی جذب دانشگاه، تقاضا می‌گردد همچون همیشه که دأب جنابعالی بر شفافیت بودن است، در این خصوص روشنگری‌های لازم را مبذول فرمایید. بسیج دانشجویی طبق وظیفه شرعی خود مبنی بر عدالتخواهی در حیطه آموزش، مطالبه‌گری در این موضوع را تا حصول نتیجه ادامه خواهد داد.
پیشاپیش از توجه جنابعالی متشکریم؛ و من الله التوفیق
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

مشاور مدیر شبکه یک: برکناری رضا امیراحمدی به خاطر کُری‌خوانی برای پرسپولیسی‌ها
محسن سوهانی مشاور مدیر شبکه یک سیما، از برکناری رضا امیراحمدی مجری برنامه صبحگاهی شبکه یک سیما خبر داد. امیراحمدی در روزهای گذشته در این برنامه با اظهارات خود درباره قهرمانی تیم پرسپولیس، باعث جریحه دار شدن افکار عمومی و طرفداران پرسپولیس شده بود.

مراجع احمدی‌نژاد را نپذیرفتند/واکنش سعید حدادیان به انتقادات از اظهاراتش در مورد برگزاری مراسم محرم: سخنانم تقطیع شده است!/بسیج دانشجویی خواستار شفاف سازی عضویت دختر روحانی در هیئت علمی دانشگاه شد

مراجع احمدی‌نژاد را نپذیرفتند
احمد کریمی اصفهانی، چهره شاخص اصولگرا که در طیف سنتی تعریف می شود از خیانت ها و رویکردهای اشتباه احمدی نژاد در دوره ریاست جمهوری می گوید؛ از اینکه باید محاکمه شود و البته خبر از نپذیرفتن او از سوی مراجع طی حضور اخیرش در قم می دهد. او در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: در مملکت حتما باید تشویق و تنبیه باشد و زمانی که تشویق نباشد تنبیه هم نیست و آقای احمدی نژاد نباید جرات کند که امروز از منزل بیرون آید، ایشان چند روز پیش به قم رفته اند و ملاقاتی داشته اند اما خدا را شکر بزرگان ما و مراجع ما هیچ کدام ایشان را راه نداده اند و فقط یکی از مراجع ایشان را پذیرفته است. مراجع به دلیل اینکه از خباثت او خبر داشتند او را راه ندادند. او یک تعدادی را به استخدام خود درآورده است و هر زمانی که جایی می رود مردم فکر می کنند که آنها طرفداران او هستند، در صورتی که اینها کسانی هستند که احمدی نژاد به استخدام خود درآورده است تا دور او را شلوغ کنند. این کاری است که عمروعاص هم کرد. به نظر می رسد که ما قبل از این که هزینه ای برای مملکت درست کنیم باید به مردم آگاهی بدهیم که هزینه جدید را برای ریاست جمهوری ندهیم و رئیس جمهوری که به مردم خیانت کرده است را به مردم نشان دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار