یک نماینده مجلس گفت: عرصه‌های مختلفی در کشور وجود دارد که در آنها ضعف داریم و ورود جهاددانشگاهی می‌تواند باعث رشد و توسعه این بخش‌ها شود.
کد خبر: ۸۸۲۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 01 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حجت الاسلام سید واد حسینی‌کیا در آستانه سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی (16 مرداد) تاسیس جهاددانشگاهی را یکی از کارهای با برکت نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در این سال‌ها در همه عرصه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ... آثار خود را در جامعه نشان داده است.

وی از ایجاد مرکز رویان به عنوان یکی از خدمات برجسته جهاد دانشگاهی یاد کرد که هزاران نفر از مزایای آن بهره‌مند شده اند و ادامه داد: ایجاد این مرکز نشان می‌دهد جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی نیز به خوبی وارد شده است.

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت‌ها و عرصه‌های دیگری هم در کشور وجود دارد که نیازمند ورود و فعالیت ویژه جهاددانشگاهی است، یادآور شد: عرصه صنایع خودروسازی، نانو و... از مهمترین این موارد است.

حسینی‌کیا همچنین خواستار ورود جهاد دانشگاهی به بخش کشاورزی و دامپروری خصوصا برای اصلاح نژاد دام‌ها، افزایش تولیدات دام و طیور، افزایش تولید محصولات کشاورزی با اصلاح ژنتیکی و ... شد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی داشت و با بیان اینکه این آموزش‌ها اگر مبتنی بر نیاز روز بازار کار باشد می‌تواند به اشتغالزایی جوانان کمک کند، تاکید کرد: جهاد دانشگاهی باید آموزش‌های کوتاه مدت خود را نیز در زمینه‌های مختلف مانند همین بورس که اخیرا جوانان به آن متمایل شده اند، گسترش دهد.

وی خاطرشان کرد: از سوی دیگر طی چند وقت اخیر جهاد دانشگاهی در حوزه مشاغل خرد و خانگی هم ورود کرده که باید این فعالیت خود را با جدیت ادامه دهد و تلاش کند با ساماندهی سرمایه‌های خرد مردم هم اشتغالزایی داشته باشد و هم به ایجاد تولید و ثروت در کشور کمک کند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: از سوی دیگر جهاد دانشگاهی طی سال‌های اخیر با اتکا به توانمندی شرکت‌های دانش بنیان به تولیدات نو روی آورده که نیاز جدی کشور است و در این شرایط کنونی که به دلیل تحریم‌ها با محدودیت برای مبادلات تکنولوژی و استفاده از دانش روز مواجهیم، باید از ظرفیت این نهاد بیشتر استفاده شود.

حسینی‌کیا از ظرفیت جوانان پرشور، مومن، انقلابی و توانمند جهاد دانشگاهی یاد کرد و گفت: وقت آن رسیده با استفاده از این ظرفیت بزرگ، جهد دانشگاهی یک انقلاب علمی در عرصه‌های مختلف در کشور ایجاد کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار