مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: با مقایسه آمار اهدای خون در چهار ماه سپری شده از سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه، شاهد کاهش ۲۵ درصدی آمار اهدای خون هستیم.
کد خبر: ۸۸۲۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 01 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،پژمان صالحی‌فر با تبریک هفته اهدای خون، اظهار داشت: اهداکنندگان خون در برهه‌ها و اتفاقات مختلف همیشه یار و یاور سازمان و بیماران بوده‌اند و با اعتماد به این سازمان می‌دانند تنها متولی تامین خون سالم برای نیازمندان همین سازمان است.

وی اوج حمایت اهدا کنندگان را در زمان هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس روزانه مجروح زیادی داشتیم همین دلیلی شده بود که برخی از اهدا کنندگان در فواصل کم یک ماه تا چهل روز با اهدای خون، خون مورد نیاز را به رزمندگان برسانند.

مدیر کل انتقال خون کرمانشاه به اشاره به بحران کرونا، تصریح کرد: بحران کرونا خیلی مهم‌تر از بحران سیل و زلزله است، بحران سیل و زلزله قسمتی از کشور، استان و منطقه را تحت تاثیر قرار می‌داد و می‌توانستیم در صورت نیاز، از دیگر استان‌ها کمک بگیریم، اما کرونا بحرانی جهانی است.

وی با بیان اینکه نیاز به خون همیشگی است، تصریح کرد: نیاز به خون با بروز کرونا کم نشده و گیرندگان مستمر خون (بیماران تالاسمی، سرطانی، تصادفی و...) زندگیشان به خون وابسته است و از آنجا که خون را نمی‌توان در کارخانه‌ای تولید یا از کشوری وارد کرد، بنابراین تنهاراه ادامه حیات این است که یک سری خیر به‌نام اهدا‌کننده خون برای اهدای همیشگی داشته باشیم.

صالحی‌فر اضافه کرد:در شرایط ایده‌آل همیشه ذخایر خون باید پنج روز به بالا باشد، اما با مقایسه آمار اهدای خون در چهار ماه سپری شده از سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه، شاهد کاهش 25 درصدی آمار اهدای خون هستیم.

وی امن‌ترین جا از نظر انتقال ویروس کرونا بعد از منازل را سازمان انتقال خون دانست و گفت: در سازمان انتقال خون استان هنوز کسی مبتلا به کرونا نشده و این تاییدی بر اهدای این ادعا است.

این مسؤول از مردم خواست مردم نسبت به اهدای خون اقدام کنند و افزود: ویروس کرونا بیماری تنفسی است و براساس یافته‌های علمی این ویروس از راه خون به کسی منتقل نمی‌شود.

صالحی‌فر در خصوص اهدای پلاسما بهبود یافتگان از کرونا به بیماران نیازمند، تصریح کرد: ویروس کرونا فعلا داروی قطعی برای درمان ندارد داروهای مورد استفاده یک سری داروهای حمایتی است که پلاسما درمانی هم از این نوع است که از شانس بسیار بالایی برای درمان بیمار کرونایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: کسی که به بیماری کرونا مبتلا شده و بهبود یافته یعنی بدنش آنتی‌بادی تولید کرده این آنتی‌بادی پایداری بسیار بالایی ندارد و گفته شده بعد از سه ماه از بین می‌رود، بنابراین می‌توانند در فاصله یک ماه پس بهبودی با مراجعه پلاسما اهدا کنند که در سازمان انتقال خون تا ۲ سال می‌توانیم پایداری آن را حفظ کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار