سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه از افرادی که ۳۰ درصد سهام عدالت خود را فروخته، اما هنوز پولی به حساب آن‌ها واریز نشده درخواست کرد مراجعه حضوری به بورس نداشته باشند.
کد خبر: ۸۸۳۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 02 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،اعظم فرجی ، با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 450 هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه مشمول سهام عدالت هستند، افزود: از این تعداد حدود 760 هزار نفر یعنی معادل 53 درصد مشمولین روش مستقیم مدیریت سهام عدالت را انتخاب کرده اند.

وی ادامه داد: از حدود دو ماه قبل آزادسازی سهام عدالت مطرح و امکان فروش 30 درصد آن برای سهام‌داران فراهم شد، اما با وجود آنکه برخی از سهام‌داران نسبت به فروش 30 درصد سهام عدالت خود اقدام کرده اند، برای برخی از آنها هنوز رقمی واریز نشده و یا میزان واریزی برای افراد مختلف متغییر است.

سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه این مشکلات می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشند، یادآور شد: یکی از مواردی که مردم به آن توجه نمی‌کنند این است که شماره تلفن همراهی که در سامانه سهام عدالت ثبت کرده اند باید به نام خود سهام‌دار باشد.

فرجی از افرادی که در این مورد تناقض دارند خواست با مراجعه به سامانه سهام عدالت حتما شماره تلفن همراه خود را ویرایش کنند.

وی تاکید کرد: درباره اینکه چرا برای برخی افراد رقمی واریز نشده و یا ارقام واریزی متفاوت است نیز باید به این نکته اشاره کرد که فروش 30 درصد سهام عدالت افراد توسط کارگزاری‌ها به صورت بلوکی انجام می‌شود، به این معنا که سهام افراد تک به تک فروش نمی‎رود، بلکه معمولا به صورت تجمیعی صورت می‌گیرد و از همین رو زمان فروش سهام بر قیمت آن، رقم واریزی و تاخیر در واریز مبلغ اثرگذار است.

سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه نکته دیگری که در واریز وجه فروش سهام عدالت باید به آن توجه شود را صحت شماره شبا بانکی دانست که برای برخی از سهام‌داران در این زمینه مشکلاتی وجود دارد.

فرجی از سهام‌داران خواست در صورت وجود هریک از این مشکلات به بورس مراجعه حضوری نداشته باشند و ادامه داد: افراد می‌توانند با تماس با مرکز اطلاع رسانی به شماره 1569 که به این منظور در نظر گرفته شده و با وارد کردن کد ملی، متوجه شوند که کارگزاری ناظر آنها چه کارگزاری است.

وی افزود: در مرحله بعد سهام‌داران می‌توانند با تماس با کارگزاری‌های ناظر از وضعیت فروش سهام عدالت خود مطلع شوند.

به گفته سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه، روند برای کسانی که 30 درصد سهام عدالت را در بانک‌ها فروخته‌اند نیز به همین شکل است.

فرجی با بیان اینکه امکان فروش 30 درصد سهام عدالت همچنان فراهم است، خاطرنشان کرد: اکثر کارگزاری‌ها لینک مشخصی برای این منظور در نظر گرفته‌اند که با مراجعه به سایت آنها قابل دسترس است و یا از طریق برخی اپلیکیشین‌ها نیز این امکان فراهم شده و نیازی به مراجعه حضوری به بورس نیست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار