کد خبر: ۸۸۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ 02 August 2020

 

سخنگوی وزارت بهداشت جدیدترین موارد ابتلا و فوتی ناشی از کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد و با اشاره به افزایش چهار برابری ابتلا و بستری در استان مازندران، از مردم خواست که از سفر به این استان خودداری کنند.

۲۰۸ فوتی جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته
 دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ١٢ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶٨۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۴٢٣ نفر از آنها بستری شدند.
وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ٣٠٩ هزار و ۴٣٧ نفر رسید.
لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ٢٠٨ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ١٧ هزار و ١٩٠ نفر رسید.
وی همچنین گفت: خوشبختانه تاکنون ٢۶٨ هزار و ١٠٢ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
به گفته وی، ۴٠٨٩ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تاکنون دو میلیون و ۵٠٨ هزار و ۴١٨ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
وی با بیان این که استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: همچنین استانهای آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم  هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت در باره استانهای مازندران و لرستان که در وضعیت قرمز قرار دارند، توضیح داد: استان مازندران در اسفند ماه گذشته خیز شدید و موارد ابتلا و بستری را شاهد بود و متاسفانه مجددا از تیرماه با موج جدیدی از شیوع بیماری مواجه شده است. در حال حاضر ۲۰ شهرستان این استان در وضعیت قرمز و دو شهرستان در شرایط هشدار قرار داردند. تعداد موارد بستری و ابتلا در این استان ظرف شش هفته گذشته به بیش از چهار برابر رسیده است و شیب صعودی بستری و ابتلا در این استان نگران کننده است. از کلیه هموطنان می خواهیم از هرگونه سفر غیرضروری به استان مازندران خودداری کنند.
لاری همچنین درباره استان لرستان نیز گفت: این استان شاهد خیز بیماری در اسفندماه و خیز نسبتا شدید در فروردین ماه گذشته بود و متاسفانه مجددا از اوایل خردادماه شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری در این استان هستیم. هفت شهرستان این استان در وضعیت قرمز و سه شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند. موارد ابتلا و بستری در برخی شهرستانهای این استان از جمله خرم آباد، الیگودرز و کوهدشت و ...دارای شیب تندتری است.
وی همچنین درباره استان قم که در شرایط هشدار قرار دارد گفت: اولین موارد ابتلا به کروناویروس در استان قم شناسایی شد و این استان خیز شدیدی را در موارد ابتلا و بستری در اسفندماه گذشته تجربه کرد. متاسفانه از خردادماه مجددا نمودار بستری روزانه شیب صعودی دارد و بیم آن می رود که با عادی انگاری شرایط و سهل انگاری در رعایت پروتکلها زمینه ای جهت خیز مجدد بیماری در این استان فراهم شو.
سخنگوی وزارت بهداشت خطاب به مردم گفت: فراموش نکنید اصلی ترین عامل جهت جلوگیری از انتشار ویروس و قطع زنجیره انتقال آن رعایت موارد بهداشتی از جمله فاصله گذاری فیزیکی و شست و شوی دستها و استفاده از ماسک است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار