مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای فصل خرید تاکنون بیش از ۵۳۲ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته خرید، بیش از ۳۵ هزار تن رشد داشته است.
کد خبر: ۸۸۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 03 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،ماشاءالله ارویسی، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن اعیاد بزرگ قربان و غدیر، بار دیگر با پرداخت بخش دیگری از مطالبات گندمکاران، کام کشاورزان کرمانشاهی، شیرین شد.

وی افزود: از ابتدای فصل خرید تاکنون بیش از ۵۳۲ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که از این میزان ۴۹۳ هزار و ۷۴۰ تن آن به‌صورت تضمینی با قیمت مصوب ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و ما بقی به‌صورت توافقی توسط کارخانه‌های تولید ماکارونی از کشاورزان خریداری شده است که می‌توان گفت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خرید گندم از کشاورزان بیش از ۳۵ هزار تن گندم رشد داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به بی‌سابقه بودن نحوه پرداخت مطالبات گندمکاران در سال جاری، گفت: با وجود رشد ۵۷ درصدی قیمت خرید تضمینی در سال‌جاری نسبت به سال زراعی گذشته، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران توانست با مدیریت خوب منابع و تامین اعتبار لازم و حمایت خوب دولت، مطالبات کشاورزان را به‌صورت هفتگی تسویه حساب کند.

وی ارزش کل گندم‌های خریداری شده توسط ۵۸ مرکز فعال خرید تضمینی را بیش از یک‌هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان دانست و افزود: تمامی کشاورزانی که تا تاریخ دوم مردادماه اطلاعات آن‌ها در سامانه بانک ثبت شده ، ۱۰۰درصد مطالبات خود را به به ارزش یک‌هزار و ۱۱۹ میلیارد و ۵۶۴ میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول همچنین در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان کلزاکار هم استانی نیز، گفت: از ۲۱ میلیارد تومان مطالبات کلزا کاران نیز تا کنون بیش از ۲۰ میلیارد تومان آن از طریق بانک عامل پرداخت شده است که معادل ۹۸ درصد کل مطالبات کشاورزان است و مابقی نیز بزودی پرداخت خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار