مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه تدوین طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین در مراحل نهایی است، ابرازامیدواری کرد امسال سال رونق سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین باشد.
کد خبر: ۸۸۳۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ 04 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهزاد باباخانی ، با اشاره به مهمترین مشکلاتی که در حال حاضر پیش روی سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین است، گفت: یکی از مهمترین این مشکلات نداشتن طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی است که در قالب آن همه جزییات، زیرساخت‌ها و ... مشخص می‌شود و تدوین و تصویب آن ضروری است.

وی با بیان اینکه در گذشته آنطور که باید پیگیری‌های لازم برای تصویب این طرح انجام نشده بود و یکبار هم طرح جامع تدوین اما رد شده بود، افزود: از سال گذشته و با تاکید استاندار پیگیری‌های جدی برای تعیین تکلیف طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین انجام شد.

به گفته مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، سال گذشته با همکاری سازمان همیاری شهرداری‌ها به عنوان متولی کنونی منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین، مشاور طرح انتخاب شد و هم اکنون کارهای تدوین طرح جامع با روند خوبی در حال انجام است و بسیاری از استعلامات از دستگاه‌های مختلف انجام شده است.

باباخانی از نهایی شدن تدوین طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد: پس از تدوین نهایی، این طرح باید به تصویب دبیرخانه شورای عالی مناطق ویژه اقتصادی برسد.

وی از تدوین طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین به عنوان کلید حل مشکلات این منطقه یاد کرد و افزود: بعد از نهایی شدن طرح جامع، مسائل حقوقی مربوط به واگذاری اراضی نیز حل خواهد شد.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی در بخش‌های مختلف را نیز گام دیگری دانست که باید طی شود و عنوان کرد: اگرچه تکمیل زیرساخت‌ها برای همه 1335 هکتار منطقه باید انجام شود، اما با توجه به وسعت زیاد این منطقه باید مرحله به مرحله به پیش برویم.

باباخانی خاطرنشان کرد: در مرحله اول فاز 200 هکتاری را تکمیل خواهیم کرد و سپس سراغ زیرساخت‌های فاز بعدی می‌رویم.

وی از پیگیری و رایزنی با سازمان برنامه و بودجه کشور برای تامین اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین نیز خبر داد.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه ابراز امیدواری کرد با مجموع این اقدامات، تا قبل از پایان امسال شاهد حل مشکلات این منطقه و رونق سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین باشیم.

باباخانی با بیان اینکه در حال حاضر برای 200 هکتار از این منطقه سرمایه‌گذار و متقاضی وجود دارد، یاداور شد: از گذشته نیز چهار، پنج واحد در بخش‌های مختلف در منطقه احداث شده و فعالیت دارند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار