مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه از اجرایی شدن طرح جهش مهارت در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 04 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،یاور محمدی با اشاره به اجرای طرح جهش مهارت در مجموعه فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه در سال جاری، گفت: با توجه به آمار بالای بیکاری استان و همچنین نیاز استان به نیروی کار ماهر، تلاش شده تا آموزش های مهارتی مشارکتی با همکاری دستگاه های اجرایی در برنامه امسال استان قرار گیرد. در این راستا علاوه بر برنامه های آموزش مهارتی روتین، سهمیه آموزش 14 هزار نفری در قالب اجرای طرح جهش مهارت را در تعهدات استان داریم.

وی اضافه کرد: اجرای طرح جهش مهارت با هدف ایجاد اشتغال پایدار و ارتقای مهارت‌ها و در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید در برنامه قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه این طرح بر اساس نیازسنجی از دستگاه های اجرایی و در رشته های اولویت دار و اشتغالزای استان اجرا خواهد شد، گفت : امیدواریم در این طرح با تعامل دستگاه های اجرایی در روند اجرای طرح "جهش مهارت " بتوانیم به موفقیت های خوبی در حوزه مهارت آموزی برسیم.

وی ادامه داد: در طرح جهش مهارت افزایش سهم بخش کشاورزی در برنامه های مهارت آموزی، ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه و افزایش سطح تطابق دوره های مهارت آموزی با ظرفیت های شغلی استان دنبال خواهد شد.

وی در ادامه اشاره ای هم به تعهدات مهارت آموزی امسال استان کرمانشاه داشت و گفت: امسال تعهدات آموزش مهارتی استان تقریبا به اندازه سال گذشته است.

محمدی با بیان اینکه سال گذشته آموزش های مهارتی در استان کرمانشاه به میزان 19 هزار و 538 نفر دوره اجرایی شده، گفت: سال گذشته 103 درصد از تعهدات آموزشی این اداره کل در حوزه مهارت آموزی محقق شده است.

محمدی گفت: سال گذشته حدود 7.5 میلیون نفر ساعت آموزش های مهارتی در استان ارائه شد که سه میلیون و 452 هزار نفر ساعت آن در بخش دولتی و چهار میلیون نفرساعت دیگر در بخش آموزشگاه های آزاد بخش خصوصی ارائه شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار