رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از ثبات نسبی کرونا در استان خبر داد و گفت: تداوم سیر نزولی کرونا در کرمانشاه به رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی بستگی دارد.
کد خبر: ۸۸۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ 04 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس، محمودرضا مرادی امروز در جمع اصحاب رسانه، در خصوص وضعیت بیماری کرونا در استان، اظهار داشت: در حال حاضر تقریبا در ثبات هستیم، تعداد بیماران نسبت به هفته‌های گذشته تقریبا نصف شده است.

وی تداوم سیر نزولی بیماری کووید ۱۹ در استان را تنها با رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی ممکن دانست، گفت: وقتی رعایت کنیم موارد بستری در آی‌.سی‌.یو و اینتوبه کاهش پیدا می‌کند و اگر رعایت نکیم همه این موارد در یک بازده زمانی اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: با جدی گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و شست‌شوی مداوم دست‌ها شرایط موجود در استان را می‌توانیم حفظ کنیم.

مرادی به مراسمات عروسی در این ایام (دهه ولایت و عید غدیر) اشاره و بیان کرد: بیشتر نگرانی ما از افزایش برگزاری مراسم‌های عروسی در هفته‌های آینده است چون معمولا در اینگونه مراسمات پروتکل‌های بهداشتی همچون فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک جدی گرفته نمی‌شود.

وی گفت: قابلیت انتقال ویروس کرونا نیز در اجتماعات عزاداری‌های ماه محرم نیز بسیار زیاد است، البته مصوباتی در ستاد استانی مبارزه با کرونا در راستای ممنوعیت توزیع هرگونه مواد خوراکی و آشامیدنی (غیر از آب در بطری‌های یک‌بار مصرف ) به هر شکل در تمامی هیأت‌های مذهبی، مساجد، تکایا و.‌.. داشته‌ایم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار